Johanna Skogestig till Vasakronan

Johanna Skogestig blir chef för Fastighetsinvesteringar och kommer att ansvara för Vasakronans analys och transaktionsverksamhet.

Johanna kommer närmast från Areim där hon varit CIO. Innan dess jobbade hon på Sveafastigheter i en motsvarande roll och före det har hon även varit chef för Fastighetsinvesteringar på dåvarande AP Fastigheter.

- Johanna har gedigen erfarenhet av transaktionsverksamhet och  har i sina tidigare roller framgångsrikt utvecklat både människor och affärer. Hon kommer också att bli ett mycket värdefullt tillskott i Vasakronans ledningsgrupp, säger Fredrik Wirdenius, vd på Vasakronan.

Fredrik Wirdenius
Vd  Vasakronan
E-post: fredrik.wirdenius@vasakronan.se

Projektledare, kommunikation