Slightly higher activity on the rental market-Interim report from Vasakronan

Slightly higher activity on the rental market - Interim report from Vasakronan Interim report January - June 2002 -Activity on the rental market has increased somewhat during the second quarter of 2002, comments Håkan Bryngelson, president of Vasakronan. Several companies continue to look outside the core city area, and are moving to other attractive central locations. -During the first six months of 2002, contracts corresponding to a value of SEK 143 M in annual rents were renegotiated, with rents increasing by 43 % on average. -Despite the prevailing weak economic conditions Vasakronan have a strong performance. Income before depreciation is higher than previous year and the outlook for full year 2002 is that income after net financial items, with the existing portfolio and before gains/losses on the sale of properties, will increase to approximately SEK 600 M (418). Income after financial items amounted to SEK 334 M (1,610). This includes income from property sales of SEK -3 M (1,402) and cost for prepayment of future interest expense of SEK 0 M (124) The rental premises market showed a slightly higher activity during the second quarter of 2002. Rental revenues amounted to SEK 1,436 M (1,432). During 2001 Vasakronan sold properties with annual rental revenues of SEK 651 M, while properties with annual rental revenues of SEK 405 M were acquired. The increase in rental income for new, and renewed leases was 43% (60). The financial vacancy rate increased to 6% (4). A Euro 1 billion Euro MTN-programme has been established. The forecast was adjusted downward in the first quarter of 2002 as a result of higher interest rates and greater uncertainty in the rental premises market. The outlook for full year 2002 is that income after net financial items, with the existing portfolio and before gains/losses on the sale of properties, will increase to approximately SEK 600 M (418). For further information please contact Håkan Bryngelson, president and CEO +46 8 783 21 05 Björn Lindström, chief financial officer +46 8 783 21 12 Bengt Möller, senior vice president corporate +46 8 783 21 09 communications ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/12/20020712BIT00250/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/12/20020712BIT00250/wkr0002.pdf Hela rapporten

Korta fakta om VasakronanVårt fastighetsbestånd omfattar 180 fastigheter med en total area om cirka 2,4 miljoner kvadratmeter (30 juni 2018). Merparten av beståndet ligger i Stockholm. Marknadsvärdet på fastigheterna uppgår till 134 miljarder kronor. Vi erbjuder centralt belägna kontors- och butikslokaler i tillväxtregionerna Stockholm, Uppsala, Göteborg och Öresund. Inom segmentet cityhandel är Vasakronan störst i samtliga regioner. Vasakronan driver även bygg- och utvecklingsprojekt där vi utifrån ett helhetsperspektiv arbetar för att skapa de bästa lokallösningarna. Vi är också en stor aktör inom planering och utveckling av nya områden och stadsdelar. Vår vision är den goda staden där alla människor trivs och verksamheter utvecklas. Vasakronan har cirka 350 medarbetare och bolaget ägs till lika delar av Första, Andra, Tredje och Fjärde AP-fonden. Med hållbarhet i fokusHållbarhetsfrågorna är en naturlig och integrerad del av Vasakronans verksamhet och omfattar frågor som rör miljö, ekonomi och ett socialt ansvar. Vasakronan är ett av få fastighetsföretag i världen som är miljöcertifierat enligt ISO 14001 och sedan 2008 är vi klimatneutrala. Klimatneutraliteten innebär att driften av våra fastigheter inte bidrar till den globala uppvärmningen. Sedan 2009 har vi halverat vår totala energianvändning och vi jobbar konsekvent och strukturerat med bland annat driftoptimering och energiinvesteringar för att halvera den igen. 2010 var vi först i Sverige med att lansera och införa gröna hyresavtal, något som idag är branschstandard. I november 2013 emitterade vi världens första gröna företagsobligation och i december 2014 var vi först i Europa att miljöcertifiera ett stort antal fastigheter enligt LEED Volume för befintliga byggnader. Idag är 85 procent av vårt bestånd miljöcertifierat. Genom dessa och många andra initiativ vill vi bidra till en bättre miljö i samarbete med bland andra våra hyresgäster, leverantörer och andra intressenter. Läs mer på www.vasakronan.se