Sony Ericsson tecknar nytt hyresavtal i Lund

Sony Ericsson tecknar nytt hyresavtal i Lund Vasakronan och Sony Ericsson har tecknat ett nytt hyresavtal i Lund på 3 500 m2 för lokaler i kv Benzelius på Dag Hammarskjölds väg i Lund. Avtalet är på fem år. -Vi är mycket glada över att Sony Ericsson väljer Vasakronans lokaler intill IDEON-området för sin vidare expansion i Lund, säger Mikael Strand, chef för Vasakronan i Lund. -Lokalerna på Dag Hammarskjölds väg håller nu på att anpassas för Sony Ericsson som kommer att flytta in till årsskiftet. -Under året har Vasakronan ny- och omförhandlat knappt 7 000 m2 kontor. Hyresnivån i Lund är stabil kring 1 600 kr/m2. Vasakronan är en av de största fastighetsägarna för kommersiella fastigheter i Lund. Fastighetsbeståndet omfattar 11 fastigheter på 70.000 m2. För vidare information vv kontakta Mikael Strand, marknadsområdeschef Lund 046-37 22 04 Bengt Möller, informationsdirektör 08-783 21 09 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/02/20030702BIT00380/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/02/20030702BIT00380/wkr0002.pdf

Korta fakta om VasakronanVårt fastighetsbestånd omfattar 180 fastigheter med en total area om cirka 2,4 miljoner kvadratmeter (30 juni 2018). Merparten av beståndet ligger i Stockholm. Marknadsvärdet på fastigheterna uppgår till 134 miljarder kronor. Vi erbjuder centralt belägna kontors- och butikslokaler i tillväxtregionerna Stockholm, Uppsala, Göteborg och Öresund. Inom segmentet cityhandel är Vasakronan störst i samtliga regioner. Vasakronan driver även bygg- och utvecklingsprojekt där vi utifrån ett helhetsperspektiv arbetar för att skapa de bästa lokallösningarna. Vi är också en stor aktör inom planering och utveckling av nya områden och stadsdelar. Vår vision är den goda staden där alla människor trivs och verksamheter utvecklas. Vasakronan har cirka 350 medarbetare och bolaget ägs till lika delar av Första, Andra, Tredje och Fjärde AP-fonden. Med hållbarhet i fokusHållbarhetsfrågorna är en naturlig och integrerad del av Vasakronans verksamhet och omfattar frågor som rör miljö, ekonomi och ett socialt ansvar. Vasakronan är ett av få fastighetsföretag i världen som är miljöcertifierat enligt ISO 14001 och sedan 2008 är vi klimatneutrala. Klimatneutraliteten innebär att driften av våra fastigheter inte bidrar till den globala uppvärmningen. Sedan 2009 har vi halverat vår totala energianvändning och vi jobbar konsekvent och strukturerat med bland annat driftoptimering och energiinvesteringar för att halvera den igen. 2010 var vi först i Sverige med att lansera och införa gröna hyresavtal, något som idag är branschstandard. I november 2013 emitterade vi världens första gröna företagsobligation och i december 2014 var vi först i Europa att miljöcertifiera ett stort antal fastigheter enligt LEED Volume för befintliga byggnader. Idag är 85 procent av vårt bestånd miljöcertifierat. Genom dessa och många andra initiativ vill vi bidra till en bättre miljö i samarbete med bland andra våra hyresgäster, leverantörer och andra intressenter. Läs mer på www.vasakronan.se