Vasakronan hyr ut 1 700 kvm kontor i Malmö

Vasakronan har tecknat hyresavtal med spelutvecklaren King. Företaget hyr 1 700 kvadratmeter fördelat på två plan i fastigheten Hans Michelsen 9 på Bruksgatan i centrala Malmö.

Med 550 anställda och nio kontor i åtta länder är företaget är ett av de främsta i sin bransch. King står bland annat bakom succéspelen Candy Crush och Pet Rescue. Huvudkontoret är baserat i Storbritannien men större delen av verksamheten är förlagd till Sverige. Företaget utvecklar spel som sedan sprids via sociala nätverk, framför allt Facebook. Storsäljaren Candy Crush räknas som det mest populära spelet på Facebook någonsin. På företagets kontor i Malmö jobbar cirka 50 medarbetare.

Företaget befinner sig i ett expansivt skede och omlokaliserar nu sitt Malmö-kontor till Bruksgatan, invid centralstationen i centrala Malmö. King tillträder den 1 februari 2014.

Anders Kjellin
Regionchef Öresund
Tel: 070- 575 75 83
E-post: anders.kjellin@vasakronan.se