Vasakronan säljer för 105 mkr i Lund

Det är fastigheten Sandryggen 1, även kallad ”Skatteskrapan” som säljs till fastighetsbolaget Norama Real Estate AB.

Fastigheten är belägen på Järnåkravägen 3 i ett bostadsområde i södra delen av Lund. Den uppfördes i slutet av 1950-talet som studentbostadshus och konverterades på 70-talet till kontor då Skatteverket flyttade in. Skatteverket lämnade fastigheten 2013 och sedan 2014 hyr Försäkringskassan merparten av fastigheten.

Byggnaden är uppförd i tio våningsplan och den uthyrbara arean uppgår totalt till cirka 5 300 kvm.

Köparen tillträder fastigheten den 16 februari 2016 .

Fredrik Wirdenius
Vd  Vasakronan
E-post: fredrik.wirdenius@vasakronan.se

Projektledare, kommunikation