Vasakronan sponsrar "lokala vädret" på TV4 i Göteborg

Vasakronan sponsrar "lokala vädret" på TV4 i Göteborg Vasakronan har gått in som sponsor av den lokala vädersändningen på TV4 i Göteborg. Den första perioden blir från juli till september 2002. TV4s sändning av det lokala vädret är kl 18.25. Vasakronan har producerat fyra vinjetter med fastigheter och där vädret illustreras med en intressant teknik. - Genom denna sponsorinsats vill vi fokusera på Vasakronan i Göteborg och de produkter vi erbjuder marknaden, kommenterar Rolf Åkerman, chef för region Göteborg-Linköping i Vasakronan. Vasakronan har mer än fördubblat sitt fastighetsbestånd i Göteborg under de senaste åren och äger profilfastigheter som "Läppstiftet" vid lilla Bommen, en fjärdedel av Nordstadens affärscentrum. - Vasakronan har profilerat sig framgångsrikt med TV-reklam under de senaste åren, kommenterar Bengt Möller, informationsdirektör i Vasakronan. Detta har gett oss en stark varumärkesplattform också lokalt. Vasakronan är störst på kontor i centrala Göteborg och har under de senaste åren förvärvat centralt belägna kontorsfastigheter. Tyngdpunkten i fastighetsbeståndet ligger i bästa kontorslägen i Nordstaden, Inom Vallgraven, Gullbergsvass samt Gårda. Fastighetsbeståndet omfattar cirka 300 000 m2 och har ett marknadsvärde på 4,5 miljarder kronor. För vidare information vv kontakta Rolf Åkerman, chef region Göteborg-Linköping 031-725 56 10 Bengt Möller, informationsdirektör 08-783 21 09 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/01/20020701BIT00880/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/01/20020701BIT00880/wkr0002.pdf

Korta fakta om VasakronanVårt fastighetsbestånd omfattar 179 fastigheter med en total area om cirka 2,4 miljoner kvadratmeter (31 december 2017). Merparten av beståndet ligger i Stockholm. Marknadsvärdet på fastigheterna uppgår till 127 miljarder kronor. Vi erbjuder centralt belägna kontors- och butikslokaler i tillväxtregionerna Stockholm, Uppsala, Göteborg och Öresund. Inom segmentet cityhandel är Vasakronan störst i samtliga regioner. Vasakronan driver även bygg- och utvecklingsprojekt där vi utifrån ett helhetsperspektiv arbetar för att skapa de bästa lokallösningarna. Vi är också en stor aktör inom planering och utveckling av nya områden och stadsdelar. För att på bästa sätt möta våra kunders behov och önskemål förvaltar vi alla våra fastigheter med egen personal. Totalt har Vasakronan cirka 350 medarbetare. Vår ambition är att skapa attraktiva och hållbara lokaler i stadsmiljöer där människor trivs och företag utvecklas. Vasakronan ägs till lika delar av Första, Andra, Tredje och Fjärde AP-fonden. Med hållbarhet i fokusHållbarhetsfrågorna är en naturlig och integrerad del av Vasakronans verksamhet och omfattar frågor som rör miljö, ekonomi och ett socialt ansvar. Vasakronan är ett av få fastighetsföretag i världen som är miljöcertifierat enligt ISO 14001 och sedan 2008 är vi vi klimatneutrala. Detta tack vare ett intensivt arbete med att minska energianvändningen och genom användning av el märkt Bra miljöval samt klimatneutral värme och kyla. Klimatneutraliteten innebär att driften av våra fastigheter inte bidrar till den globala uppvärmningen. Sedan 2009 har vi minskat vår totala energianvändning med cirka 47 procent och vi jobbar konsekvent och strukturerat med bland annat driftoptimering och energiinvesteringar för att sänka energianvändningen ytterligare. 2010 var vi först i Sverige med att lansera och införa gröna hyresavtal, något som idag är branschstandard. Sedan lanseringen har över 1000 av våra hyresgäster valt att teckna gröna avtal och vårt gröna erbjudande omfattar en rad olika servicetjänster. I november 2013 emitterade vi världens första gröna företagsobligation och i december 2014 var vi först i Europa att miljöcertifiera ett stort antal fastigheter enligt LEED Volume för befintliga byggnader. I slutet av 2014 påbörjade vi även ett arbete att utveckla laddparker för elbilar. Det projektet är en del i vårt arbete att minska antalet fossilberoende transporter. Genom dessa och många andra initiativ vill vi bidra till en bättre miljö i samarbete med bland andra våra hyresgäster, leverantörer och andra intressenter. Läs mer på www.vasakronan.se