Ingela Lispers ny VD för Vasallens bolag i Vaxholm

Den 15 augusti tar Ingela Lispers över som VD för KA1 Vasallen i Vaxholm och ska fortsätta utvecklingsarbetet av Vasallens anläggning Rindö Hamn.

Rindö Hamn ligger på Rindö, utanför Vaxholms centrum och består av 50 hektar mark och 50 000 kvm lokalyta. Området har ca 3 km strandlinje och egen båthamn. Vasallen planerar att omvandla det före detta regementet till en modern skärgårdsstad med både boende, service, handel och småföretagande.
- Här finns utmärkta förutsättningar för att skapa högkvalitativt boende nära såväl en storslagen natur som storstaden med alla dess möjligheter, säger Ingela Lispers.
Just nu pågår arbetet med planläggning av området. Målet är att bostadsproduktionen ska kunna starta 2009. Totalt planeras för ca 1 200 bostäder av olika typer.

Ingela Lispers kommer närmast från en tjänst som affärsområdeschef på Hufvudstaden.
Hon efterträder Mikael Willdal som övergår till egen konsultverksamhet.