Välkommen till Julmarknad på Göteborgs Naturhistoriska Museum

Vi välkomnar dig till en naturinspirerad julmarknad på ett av Göteborgs äldsta museum, i Slottsskogen - helgen den 7-9 december.

Naturmaterial, fågelskulpturer, djurprints, bihotell, vantar i växtfärgat ullgarn, ekologisk och närproducerad mat – bland våra utställare på årets gröna julmarknad finns en fin variation av textil, keramik, smycken, trä, glas och mat från både traditionella hantverkare och designers. Gemensamt är att de alla har någon naturanknytning.

Bland de 26 utställarna finns förutom hantverkare, designers och lokala matproducenter bland andra Naturskyddsföreningen som säljer fågelholkar samt ett småskaligt företag som säljer bihotell.

På söndagseftermiddagen gästas vi av jazztrion Tre Rara som ger julmarknaden en ännu mysigare inramning. Med sång, gitarr och kontrabas bjuder gruppen på julmusik i jazziga arrangemang.

Samma helg kan du även Träffa tomten i Malmska valen och kika närmare på vilka djur som bor i julgranen genom att titta på dem i stereolupp i vårt granlabb. Botanisera i Göteborgs biologiska förenings populära bokmarknad med begagnade böcker och hitta något att läsa lagom till julledigheten. Museibutiken håller öppet och har tagit fram några riktigt bra julerbjudanden.

Fri entré.
Öppettider: fredag 14.00-17.00, lördag - söndag 11-17

Årets utställare finns presenterade på museets hemsida: www.gnm.se/julmarknad2018

Kontakt:
Renée Göthberg