Vårmässa och sommarutställning på Nääs.

Välkommen till en inspirerande helg på Nääs! 4-5 maj är det Vårmässa på Nääs med närmare 100 utställare inom slöjd, hantverk, byggnadvård, knivmakeri, trädgård, konsthantverk och mat. Samtidigt öppnar sommarens färgsprakande utställning hos Slöjd & Byggnadsvård på Nääs - HaSKoJ – Havet, Skogen, Jorden.

Havet, skogen och jorden syftar till de miljöer som utgör Västra Götaland och som genom åren har format livet, arbetet, människorna och slöjden. Förkortat får vi uppmaningen Ha Skoj! Och det är väl just därför man går med i en förening? Gillar du att slöjda - och det finns fler som också gillar att slöjda - så har vi mer skoj om vi gör det ihop. Nu när hemslöjdsrörelsen fyllde sitt första sekel förra året är intresset och pulsen högre än på länge – kanske högre än någonsin.

Årets utställning har ett mer intenstivt temperament, en häftigare känsla och sprakar av färg. HaSKoJ - Havet, Skogen och jorden är ett samarbete mellan Slöjd i Väst och länets hemslöjdsföreningar som visar utvald slöjd som medlemmarna har skapat. Passa också gärna på att bekanta dig med föreningarna och se skaparlusten hos både amatörer och proffessionella som delar kärleken till handens arbete och sina material.

Välkomna på pressvisning av utställningen torsdag 2 maj, kl 10.00.

Inför vårmässan är också Slöjd & Byggnadsvård redo för sommaren med nyheter i såväl bibliotek, produktutställningar som butiken.

Vårmässan på Nääs är ett efterlängtat vårtecken och under helgen är alla unika kulturbyggnader på Nääs öppna och vi har fri entré. Kom, trivs och inspireras bland linoljedoft, färger och goda, sunda material!

För frågor och mer information:

Ulrika Lindh, Slöjd & Byggnadsvård
Tfn: 010 - 441 43 62
Mobil: 0735 - 54 44 74
E-post: ulrika.a.lindh@vgregion.se

Tobias Havaas, Slöjd i Väst
Tfn: 0522 - 65 65 19
Mobil 070 - 662 68 05
E-post: tobias.havaas[a]vgregion.se

Slöjd & Byggnadvård finns på Nääs i Lerums kommun och är Västsveriges centrum för hållbarhet och sunda material. www.slojdochbyggnadsvard.se