Julafton redan i september

Böcker, spel, pyssel och leksaker som stimulerar barns lärande.
Den 1:a september blir Västermalmsgallerian lite mer lekfull då World of Toys öppnar sin första leksaksbutik på Kungsholmen.

– En leksaksbutik ska vara spännande både för barn och vuxna att gå in i. I vår nya butik i Västermalmsgallerian kommer vi att fortsätta blanda moderna varumärken med produkter för barns utveckling och lärande, säger Ylva Bengtsson, vd på World of Toys.
Den tillfälliga butiken kommer att vara på plats till och med 10 januari 2016 och erbjuder bland annat de senaste leksakerna från Lego, Brio, Barbie och Hot Wheels.
– Vi har saknat en bred och spännande leksaksbutik i Västermalmsgallerian och därför känns det såklart jätteroligt att vi nu får besök av World of Toys. Något jag hoppas och tror att alla barn i området håller med mig om, säger Henriette Johansson, centrumchef Västermalmsgallerian.
Sedan tidigare finns World of Toys med två butiker på Arlanda flygplats och en på Karlavägen 44 på Östermalm.

Vill du veta mer kontakta Henriette Johansson, Centrumchef Västermalmsgallerian eller Cecilia Elovsson, presskontakt AMF Fastigheter.

Epost: henriette.johansson@amffastigheter.se

Telefon: 08 – 696 34 97

Epost: cecilia.elovsson@amffastigheter.se

Telefon: 08 – 696 31 10

Västermalmsgallerian ligger i korsningen S:t Eriksgatan/Fleminggatan på Kungsholmen i Stockholm. Här finns drygt 50 butiker med ett brett utbud inom mode, design, hälsa och skönhet, teknik och mat.

Västermalmsgallerian ägs av AMF Fastigheter som utvecklar och förvaltar kontor och handelsfastigheter i Stockholm, och arbetar aktivt för en levande och attraktiv stad. AMF Fastigheter är ett helägt dotterbolag till pensionsbolaget AMF. Fastighetsportföljen inom AMF-koncernen har idag ett marknadsvärde om cirka 55 miljarder SEK, inklusive delägarskap i bostadsbolaget Rikshem, samt handels- och kontorsfastigheter i Finland.

Henriette Johansson
Ylva Bengtsson