Nytt butikskoncept med svenskt it-märke

För ett år sedan slogs dörrarna upp till den första Pop Up Place- och konceptbutiken i Malmö – nu öppnar den tionde när Make Way & Friends äntrar Västermalmgallerian i Stockholm. Butiken är ett samarbete mellan Pop Up Force, Bubbleroom och Västermalmsgallerian.

Nu flyttar Bubbleroom – som har sålt kläder, skor och accessoarer online sedan 2005 och växt till en av Nordens största onlinebutiker inom mode – in i Västermalmsgallerian med nya butikskonceptet Make Way & Friends. Det nya butikskonceptet kommer att gästspela i Västermalmsgallerian under hösten.

– Pop up-konceptet befinner sig i en intressant utvecklingsfas och får en allt viktigare roll i gallerior. Det ser vi inte minst internationellt, säger Göran Swärdh, centrumchef för bland annat Västermalmsgallerian, och fortsätter:

– Jag tror att vi kommer få se en fortsatt utveckling med liknande koncept framöver och vi är glada över att inleda det här samarbetet.

I samband med öppnandet den 20 september kommer Make Way & Friends, som blivit ett populärt varumärke i den digitala sfären, att bjuda in ett antal varumärken för att bredda utbudet. Butiken kommer att erbjuda kläder och accessoarer för alla typer.

– Höstens kollektion är flirtig, trendig och glamorös. Den genomsyras av cool attityd, berättar Sanna Tranlöv, designer för Make Way.

För ytterligare information, kontakta:
Göran Swärdh
Centrumchef Västermalmsgallerian
Tel. 08-696 25 65

Västermalmsgallerian i Stockholm har ett 50-tal butiker som tillgodoser Kungsholmarna med ett brett utbud inom mode, design, teknik och mat. Västermalmsgallerian ägs av AMF Fastigheter.
Vidare info: www.vastermalmsgallerian.se .

Pop Up Force har tidigare samarbetat med allt från mindre designers såsom Scho Collection, Diis och Simon Key Bertman till större företag och varumärken som Gripsholm, Springhill och Vinga of Sweden.
Vidare info: www.popupforce.com .