Ståuppare bjuder in till rimstuga

Västermalmsgallerian underlättar julhandeln genom att erbjuda rimhjälp från ståupparna Gussy Löwenhielm och Elina du Rietz, klappakut med mysterieklappar och paketinslagning.

För att minska julstressen kommer Västermalmsgallerian hjälpa besökare att få de sista detaljerna på plats den sista veckan innan jul. Den 17-18 december öppnar Västermalmgallerians rimstuga. Mellan kl 12-16 kommer ståupparna Elina du Rietz och Gussy Löwenhielm att hjälpa besökarna att skriva sina julrim.

Vi vill göra julen lite enklare och roligare för våra besökare. Julrim kan leda till ett visst stresspåslag kvällen före dopparedan, då brukar man ha mycket att stå i. Därför är det jättekul att Elina du Rietz och Gussy Löwenhielm finns på plats för att hitta på slagkraftiga rim. Förhoppningsvis bidrar det till lite extra god stämning under paketöppningen, säger Caroline Sjöblom, marknadsansvarig för Västermalmsgallerian.

I Västermalmsgallerian finns även en klappakut 17-23 december. På klappakuten kan du få tips på vad du ska köpa till dina nära och kära. Men du kan också köpa ”mysterieklappar”, färdiginslagna julklappar som ingen vet vad de innehåller. Dessutom kan du som besökare få dina paket inslagna medan du utför dina ärenden, och få ett sms när det är färdiginslaget.

Om Elina du Rietz

Elina är skådespelerska och ståuppkomiker. Hon har bla spelat i SVT:s dramaserie Bonusfamiljen, TV 4:s Boy Machine och Solsidan samt Partaj på Kanal 5. Som komiker har hon spelat i P3:s Fikat och uppträtt över hela Sverige, bla på Norra Brunn och Hamburger Börs.

Om Gussy Löwenhielm

Gustav ”Gussy” Löwenhielm är ståuppkomiker och författare. Hans alster publiceras frekvent i DN och UNT och han har tidigare skrivit för Kvarteret Skatan, Parlamentet, Cirkus Möller och Har Du Hört Den Förut? Dessutom hade han det egna radioprogrammet Rasta Castro som gick i P3.

Gussy har givit ut flera humorböcker och är nu aktuell med ”Jag är ensam om att känna att vi är två här”.

Vi vill göra julen lite enklare och roligare för våra besökare. Julrim kan leda till ett visst stresspåslag kvällen före dopparedan, då brukar man ha mycket att stå i. Därför är det jättekul att ha Elina du Rietz och Gussy Löwenhielm finns på plats för att hitta på slagkraftiga rim. Förhoppningsvis bidrar det till lite extra god stämning under paketöppningen.
Caroline Sjöblom