World of Toys öppnar i Västermalmsgallerian

Lek, lärande och spännande aktiviteter för barn. Den 1 april öppnar en ny leksaksbutik i Västermalmsgallerian. World of Toys blandar trendiga och klassiska leksaker med spännande produkter inom läsning, motorik, teknik, matematik och språk.

Fridhemsplan växer med lek och lärande. Den 1 april öppnar World of Toys sin största butik i Västermalmsgallerian. Butikens utbud är speciellt anpassat för Kungsholmens familjer. Utöver klassiska leksaker kommer barn och vuxna att hitta produkter för lärande inom teknik, spel, pussel, matematik, läsning, motorik och språk.

- Vi har prövat ett antal pop-up butiker i centrala Stockholm men fastnade verkligen för Kungsholmen. Det är en stadsdel med allt fler barnfamiljer och efterfrågan på platser för lek och lärande är stor. Därför känns det jättekul att öppna vår hittills största butik just i Västermalmsgallerian, säger Annelie Karlsson och Ylva Bengtsson, ägare till World of Toys.

World of Toys kommer att fylla Västermalmsgallerian med många aktiviteter. Barnen kommer att kunna delta i tävlingar i legobygge, spelhelger och experimenterande.

- Västermalmsgallerian har saknat en bra och spännande leksaksbutik. Vi är därför mycket glada att World of Toys nu öppnar! Det blir ett fantastiskt tillskott till Fridhemsplan, och jag vill välkomna alla barn och föräldrar att hälsa på i den nya lekhörnan, säger Tobias Edberg, centrumchef på Västermalmsgallerian.

World of Toys i Västermalmsgallerian blir en lugn och välkomnande plats för barnfamiljer. Utöver ett moln, ett flygplan och en röd drake som barnen kan rida på kommer det att finnas en lekhörna där barnen kan testa många av butikens leksaker.

E-post: marcus.hallberg@amffastigheter.semarcus

Om World of Toys

• Grundades 2011 av Ylva Bengtsson och Annelie Karlsson
  • Två butiker på Arlanda och en på Karlavägen.
  • Ny butik i Västermalmsgallerian, öppnar 1 april 2017.
  • Butiken i Västermalmsgallerian erbjuder en blandning av klassiska leksaker såväl som ett brett sortiment av leksaker inom lärande.
  • Butiken erbjuder både lekhörna och bokhörna. Dessutom går det att provrida en drake.

Västermalmsgallerian är med sitt breda utbud och centrala plats intill Fridhemsplans tunnelbana ett självklart val för umgänge och shopping.  Västermalmsgallerian ägs och förvaltas sedan 2012 av AMF Fastigheter vars vision är att skapa stadsrum där människor vill vara.

Vi har prövat ett antal pop-up butiker i centrala Stockholm men fastnade verkligen för Kungsholmen. Det är en stadsdel med allt fler barnfamiljer och efterfrågan på platser för lek och lärande är stor. Därför känns det jättekul att öppna vår hittills största butik just i Västermalmsgallerian.
Annelie Karlsson och Ylva Bengtsson, ägare till World of Toys
Västermalmsgallerian har saknat en bra och spännande leksaksbutik. Vi är därför mycket glada att World of Toys nu öppnar! Det blir ett fantastiskt tillskott till Fridhemsplan, och jag vill välkomna alla barn och föräldrar att hälsa på i den nya lekhörnan.
Tobias Edberg, centrumchef på Västermalmsgallerian