Lars Hevreng ny analyschef på Vator Securities

Report this content

Vator Securities meddelade idag att Lars Hevreng har utsetts till analyschef och senior partner i företaget. Lars Hevreng har en bakgrund som health care – analytiker hos SEB och senast Danske Bank.

Under sin karriär som topprankad healthcare – analytiker har Lars Hevreng täckt bolag som AstraZeneca, Elekta och Elekta. Han har också täckt Recipharm, Lifco och nyligen Medicover när noterades. I sin nya roll kommer fokus att ligga på att leda Vator Securities nya analysverksamhet.

"Vi är glada att välkomna Lars Hevreng till vår nya analysavdelning. Hevreng tillträder rollen från och med den 1 mars 2018. Som en av landets mest välrenommerade och topprankade analytiker inom healthcare kommer Hevreng att bidra till att ytterligare flytta fram våra positioner som finansiell rådgivare till snabbväxande bolag som planerar en börsintroduktion på NASDAQs huvudlista", säger Homan Panahi, VD för Vator Securities.

Vator Securites tillhandahåller kapitalmarknads- och rådgivningstjänster till ledande offentliga och privata tillväxtföretag med inriktning på Life Science, medicinteknik och diagnostik. Vator Securites arbetssätt genomsyras av en entreprenöriell anda och hög engagemangsnivå för att driva fram en stark tillväxt för bolagets kunder samtidigt som resultaten levereras till företagets sofistikerade investerare.

- På Vator Securities får jag göra det jag älskar mest, att driva tillväxt för kunder och jobba med de mest innovativa idéerna inom branschen. Jag ser fram emot att utveckla analysavdelningen på Vator Securities och att ytterligare stärka bolagets position som en innovativt investment bank som utvecklar bra idéer, säger Lars Hevreng.

För mer information, vänligen kontakta:

Homan Panahi, vd, Vator Securities

E-post: homan@vatorsec.se

Om Vator Securities
Vator Securities tillhandahåller kapitalmarknads- och rådgivningstjänster till snabbväxande tillväxtföretag. Med focus på Life Science, medicinteknik och diagnostik, skapar företaget möjligheter att påskynda tillväxten för sina kundföretag samtidigt som resultaten levereras till investerare.

Vator Securities har en unik förmåga att skaffa kapital från traditionella institutionella investerare tack vare sitt globala nätverk av familjeföretag och investerare med höga nettoinvesteringar. Vator Securities grundades i Stockholm 2009 och är till största delen partnerägd.