Barsebäck 2 - Årets revision har startat

Barsebäck 2 - Årets revision har startat Tidigt på morgonen torsdagen den 17 juli kopplades Barsebäck 2 från nätet och därmed inleddes den årliga revisionsavställningen och bränslebytet. Fokus i år ligger på prov av reaktortankens röranslutningar och arbeten på turbinerna. Revisionen i år är mindre än tidigare. De tre senaste åren har Barsebäck 2 gått igenom en betydande förnyelse av bland annat rörsystem och elsystem. Fram till återstarten, som är planerad till den 18 augusti, kommer Barsebäcks 360 anställda att ha hjälp av 500 inhyrda entreprenörer. Driftsäsongen för Barsebäck 2 startade den 6 oktober. Nettoproduktionen under driftsäsongen blev cirka 3,2 TWh, vilket är cirka 30 procent av Skånes förbrukning. Lämnat av Barsebäck Kraft AB, Stab Information. För vidare information kontakta: Lars-Gunnar Fritz, telefon 046-724 000, 070-564 70 18 Vattenfalls vision är att vara ett ledande europeiskt energiföretag. Idag producerar Vattenfall el och levererar energi till flera miljoner kunder i Norden och norra Europa. De största elkunderna är industrier och energiföretag. Vattenfalls huvudprodukter är el och värme. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/17/20040805BIT20990/wkr0001.pdf

Vattenfall är ett ledande europeiskt energiföretag som i mer än 100 år elektrifierat industrier, levererat energi till människors hem och moderniserat vårt sätt att leva genom innovation och samarbete. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation. Därför driver vi omställningen till ett hållbart energisystem genom satsningar på förnybar produktion och klimatsmarta energilösningar för våra kunder. Vi har cirka 20.000 anställda och är verksamma främst i Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark, Storbritannien och Finland. Vattenfall ägs av den svenska staten. För mer information: www.corporate.vattenfall.se