Bertil Tiusanen tf VD från och med 13 april i Vattenfall AB

Bertil Tiusanen tf VD från och med 13 april i Vattenfall AB Vattenfalls styrelse har idag beslutat att utse vice VD Bertil Tiusanen till tillförordnad VD och koncernchef från och med Vattenfalls ordinarie bolagsstämma den 13 april 2000. VD Carl-Erik Nyquist avgår då med pension. Den rekryteringsprocess som pågår beräknas inte vara avslutad förrän efter bolagsstämman. Närmare upplysningar lämnas av Ola Thorén, Presschef Vattenfall AB, 08 - 7397583 Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, tel: 08-739 50 10. Vattenfall är en av Nordens största energikoncerner med en omsättning på cirka 30 miljarder kronor. De största elkunderna är industrier och energiföretag. Drygt en och en halv miljon kunder i Norden och norra Europa köper sina energilösningar från Vattenfall. Vattenfall säljer el, energi, värme och naturgas samt service och konsulttjänster inom energisektorn. Vattenfall producerar cirka 20 procent av den el som används i Norden. Produktionen sker främst genom vattenkraft och kärnkraft. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2000/01/25/20040813BIT20610/wkr0001.pdf

Vattenfall, ett ledande europeiskt energiföretag, genererar kraft och levererar energilösningar till miljoner kunder i Norden och norra Europa. Huvudprodukter är el och värme. De största elkunderna är industrier och energiföretag.