Falsk kommunikationsaktion mot Vattenfall

Sedan ett par dagar tillbaka pågår det i Sverige och Tyskland en kampanj som sprider felaktig information om Vattenfall. Kampanjen härrör från falska Vattenfallkällor och aktörerna bakom kampanjen använder sig av falska twitterkonton, webbsidor och pressmeddelanden. Vattenfall övervakar dessa falska kanaler och har vidtagit åtgärder för att undvika att allmänheten och media är och blir felinformerade.

Korrekt information om Vattenfall kan hittas på de officiella Vattenfallkanalerna.

Officiella Vattenfall webbsidor:
www.corporate.vattenfall.com
www.corporate.vattenfall.se
www.vattenfall.se

Vattenfall_Se

Facebook.com/vattenfallpressrum
Facebook.com/vattenfallSE
Facebook.com/vattenfallsskidsport
Facebook.com/vattenfallnordicjobs
Facebook.com/elbilsguiden

Från Vattenfalls pressavdelning, telefon: 08 739 50 10, e-post: press@vattenfall.com
Facebook: facebook.com/vattenfallpressrum