Försening på Ringhals 1

Försening på Ringhals 1 Reparationsstoppet på Ringhals 1 kommer att förlängas ytterligare. Det har visat sig att den plugg som monterats mellan reaktortanken och det nivåmätrör som skall svetsas inte är helt tät. Pluggen måste därför modifieras och monteras på nytt. För att göra detta har driftledningen beslutat att allt bränsle skall transporteras ut från reaktorn till bränslebassängen. Eftersom det rör sig om drygt 600 bränsleelement som lyfts ut, ett åt gången, är det en tidskrävande operation. Återstarten av blocket beräknas nu först kunna ske i slutet av månaden. Vill ni veta mera om arbetet på Ringhals 1 går det bra att ringa driftchef Håkan Almroth eller stf produktionschef Olle Erixon. Ni når båda via vår växel på telefon 0340 - 66 70 00. Lämnat av Ringhals Informationsenhet. För vidare information kontakta: Christer Ljunggren, Anläggningschef Vattenkraft, telefon 070-666 93 80. Vattenfalls vision är att vara ett ledande europeiskt energiföretag. Idag producerar Vattenfall el och levererar energi till flera miljoner kunder i Norden och norra Europa. De största elkunderna är industrier och energiföretag. Vattenfalls huvudprodukter är el och värme. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/11/20040805BIT20970/wkr0001.pdf

Vattenfall, ett ledande europeiskt energiföretag, genererar kraft och levererar energilösningar till miljoner kunder i Norden och norra Europa. Huvudprodukter är el och värme. De största elkunderna är industrier och energiföretag.