Framtidsplaner för Stenungsund

Framtidsplaner för Stenungsund Vattenfall inbjuder till presskonferens om framtidsplanerna för Stenungsunds kraftverk. Tid: måndag 10 november kl 11.00 Plats: Vattenfalls kontor, Kraftverksvägen, Stenungsund. (Karta) Stenungsunds kraftverk är en anläggning med goda tekniska prestanda och stor kapacitet. Kraftverket har stått outnyttjat i fem år, sedan det av ekonomiska skäl långtidskonserverades. I april i år gjordes ett av blocken startklart för produktion av reservkraft. Vattenfall presenterar nu ett långsiktigt industriellt samarbete som berör anläggningens framtid. Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon 08-739 50 10. För vidare information kontakta: Karl-Erik Olsson, presschef Sverige, telefon 08-739 75 38. Vattenfalls vision är att vara ett ledande europeiskt energiföretag. Idag producerar Vattenfall el och levererar energi till flera miljoner kunder i Norden och norra Europa. De största elkunderna är industrier och energiföretag. Vattenfalls huvudprodukter är el och värme. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/07/20040805BIT21340/wkr0001.pdf

Vattenfall är ett ledande europeiskt energiföretag som i mer än 100 år elektrifierat industrier, levererat energi till människors hem och moderniserat vårt sätt att leva genom innovation och samarbete. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation. Därför driver vi omställningen till ett hållbart energisystem genom satsningar på förnybar produktion och klimatsmarta energilösningar för våra kunder. Vi har cirka 20.000 anställda och är verksamma främst i Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark, Storbritannien och Finland. Vattenfall ägs av den svenska staten. För mer information: www.corporate.vattenfall.se