Framtidsplaner för Stenungsund

Framtidsplaner för Stenungsund Vattenfall inbjuder till presskonferens om framtidsplanerna för Stenungsunds kraftverk. Tid: måndag 10 november kl 11.00 Plats: Vattenfalls kontor, Kraftverksvägen, Stenungsund. (Karta) Stenungsunds kraftverk är en anläggning med goda tekniska prestanda och stor kapacitet. Kraftverket har stått outnyttjat i fem år, sedan det av ekonomiska skäl långtidskonserverades. I april i år gjordes ett av blocken startklart för produktion av reservkraft. Vattenfall presenterar nu ett långsiktigt industriellt samarbete som berör anläggningens framtid. Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon 08-739 50 10. För vidare information kontakta: Karl-Erik Olsson, presschef Sverige, telefon 08-739 75 38. Vattenfalls vision är att vara ett ledande europeiskt energiföretag. Idag producerar Vattenfall el och levererar energi till flera miljoner kunder i Norden och norra Europa. De största elkunderna är industrier och energiföretag. Vattenfalls huvudprodukter är el och värme. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/07/20040805BIT21340/wkr0001.pdf

Vattenfall, ett ledande europeiskt energiföretag, genererar kraft och levererar energilösningar till miljoner kunder i Norden och norra Europa. Huvudprodukter är el och värme. De största elkunderna är industrier och energiföretag.