Gerold Lange ny VD för Uppsala Energi

Gerold Lange ny VD för Uppsala Energi Gerold Lange har utsetts till ny VD för Uppsala Energi. Han har länge verkat inom Vattenfallkoncernen de senaste tio åren som VD i olika dotterbolag med inriktning tjänste- och kraftproduktion. . Gerold tillträder den 15 februari. Uppsala Energis nuvarande VD Erik Lennartsson kommer att arbeta med utvecklingsfrågor inom Vattenfalls värmeverksamhet. Han kommer bland annat att vara en av nyckelpersonerna i Vattenfalls värmesatsningar i Baltikum men också styrelseordförande i Härjedalens Mineral AB, som levererar torv till Uppsala Energi. Resultatenhet Värme inom Vattenfall levererar värme över hela Sverige, i Baltikum och i Finland. Verksamheten har utökats avsevärt genom förvärvet av Uppsala Energi. Uppsala Energi har lång erfarenhet och stor kompetens inom fjärrvärmeområdet, vilket kommer att vara till stor nytta för Vattenfalls fortsatta värmesatsningar. Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon: 08-739 50 10. För vidare information kontakta: Göran Hindemark, styrelseordförande i Uppsala Energi AB, telefon 0703-776679 Monica Karlsson, chef för Vattenfall Fjärrvärme Sverige, telefon 0705-395521 Gerold Lange, telefon 0705-397001 Vattenfalls vision är att vara ett ledande europeiskt energiföretag. Idag genererar Vattenfall kraft och levererar energilösningar till flera miljoner kunder i Norden och norra Europa. Huvudprodukterna är el och värme. De största elkunderna är industrier och energiföretag. Vattenfallkoncernens totala omsättning år 2001 beräknas ligga på drygt 60 miljarder kronor. Mer om Vattenfall: www.vattenfall.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/02/08/20040811BIT20420/wkr0001.pdf

Vattenfall, ett ledande europeiskt energiföretag, genererar kraft och levererar energilösningar till miljoner kunder i Norden och norra Europa. Huvudprodukter är el och värme. De största elkunderna är industrier och energiföretag.