Inget konsultuppdrag till Göran Persson

Tidskriften Resumé påstår på sin hemsida att Vattenfall anlitar Göran Persson som rådgivare. Detta enligt ”en initierad källa”. Dessa uppgifter är oriktiga.

- På Vattenfall har vi som princip att inte kommentera rykten och inte göra uttalanden om våra rådgivare och samarbetspartners. Dock med anledning av den felaktiga rapporteringen i tidskriften Resumé känner vi oss tvungna att klarlägga: Vattenfall har inget samarbete med Göran Persson, varken direkt eller via PR-byrån JKL, säger Vattenfalls presschef Martin May.

För vidare information, kontakta:
Martin May, chef för Media Relations, telefon: 08-739 52 70.

Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon: 08-739 50 10

Vattenfall är ett ledande europeiskt energiföretag som i mer än 100 år elektrifierat industrier, levererat energi till människors hem och moderniserat vårt sätt att leva genom innovation och samarbete. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation. Därför driver vi omställningen till ett hållbart energisystem genom satsningar på förnybar produktion och klimatsmarta energilösningar för våra kunder. Vi har cirka 20.000 anställda och är verksamma främst i Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark, Storbritannien och Finland. Vattenfall ägs av den svenska staten. För mer information: www.corporate.vattenfall.se