Jimi Hendrix i kampanj för två hål i väggen

Report this content

Jimi Hendrix i kampanj för två hål i väggen Vattenfall inleder på måndag en ny marknadskampanj - med draghjälp av Jimi Hendrix. Tidigare har vi hört Povel Ramels "Var är hålen" och Elektricitetsvisan med bland andra Monica Zetterlund och Weeping Willows. Nu tar Vattenfall Jimi Hendrix till hjälp i marknadsföringen. Jimi Hendrix konsert på Gröna Lund 1967 blev bryskt avbruten då artistchefen Ove Hahn drog ur sladden till förstärkaren. Höstens reklamfilm "Jimi Hendrix" är en rekonstruktion av händelsen med autentiskt material. Det tog två år att få visningsrättigheterna till denna film och Vattenfall är stolta över att kunna presentera en stor världsartist i sin nya film. Kampanjen fortsätter arbetet med att identifiera vardagsnyttan el, koppla nyttan till tydliga produkter och tjänster och vidare göra den tillgänglig via olika säljkanaler. Kampanjen startar nu på måndag den 2 oktober. Genom reklamfilmen och kopplade mediainsatser i dags- och kvällspress samt banners vill Vattenfall locka uppmärksamhet till hemsidan www.vattenfall.se. Den nya webbplatsen "Hej huset!" ska väcka nyfikenhet och intresse för de nya produkterna Intelligenta tjänster. Tävling på webben Till reklamfilmen knyts en tävling på webben. Tävlingen är indelad i tre steg: - finn fel i filmen - finn ett antal intelligenta tjänster (länkar till "Hej huset!") - ge exempel på en intelligent produkt för eget hem Förstapriset är en resa för två till Seattle med besök på Jimi Hendrix-museet, andra pris en Fender Stratocaster elgitarr samt elförbrukning för ett år (max 20000 kWh), skivor, Gröna Lund-kort samt givetvis också intelligenta tjänster. Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon: 08-739 50 10. För vidare information om kampanjen kontakta: Anette Keiler-Arvedson, Vattenfall, telefon 08-739 62 38, 070-539 62 38. För vidare information om intelligenta tjänster kontakta: Gert Honnér, Vattenfall, telefon 08-725 04 93, 070-539 51 12. Vattenfall är en av Nordens största energikoncerner med en omsättning på cirka 30 miljarder kronor. De största elkunderna är industrier och energiföretag. Drygt en och en halv miljon kunder i Norden och norra Europa köper sina energilösningar från Vattenfall. Vattenfall säljer el, energi, värme och naturgas samt nättjänster, service och konsulttjänster inom energisektorn. Vattenfall producerar cirka 20 procent av den el som används i Norden. Produktionen sker främst genom vattenkraft och kärnkraft. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2000/09/28/20040813BIT21960/wkr0001.pdf