Ny personaldirektör utsedd i Vattenfall

Ny personaldirektör utsedd i Vattenfall Ann-Charlotte Dahlström, Stockholm, har utsetts till personaldirektör i Vattenfall AB. Ann-Charlotte Dahlström är sedan två år personaldirektör i SEB och har dessförinnan innehaft olika befattningar under 14 år inom Ericsson-koncernen. Den nya tjänsten tillträder hon vid årsskiftet. Ann-Charlotte Dahlström är 49 år, gift och har två barn. Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon: 08-739 50 10. För vidare information kontakta: Karl-Erik Olsson, presschef, Vattenfall, telefon: 0705-38 81 38. Vattenfalls vision är att vara ett ledande europeiskt energiföretag. Idag genererar Vattenfall kraft och levererar energilösningar till flera miljoner kunder i Norden och norra Europa. Huvudprodukterna är el och värme. De största elkunderna är industrier och energiföretag. Vattenfallkoncernens totala omsättning år 2001 beräknas ligga på drygt 60 miljarder kronor. Mer om Vattenfall: www.vattenfall.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/29/20040811BIT22070/wkr0001.pdf

Vattenfall är ett ledande europeiskt energiföretag som i mer än 100 år elektrifierat industrier, levererat energi till människors hem och moderniserat vårt sätt att leva genom innovation och samarbete. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation. Därför driver vi omställningen till ett hållbart energisystem genom satsningar på förnybar produktion och klimatsmarta energilösningar för våra kunder. Vi har cirka 20.000 anställda och är verksamma främst i Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark, Storbritannien och Finland. Vattenfall ägs av den svenska staten. För mer information: www.corporate.vattenfall.se