Påminnelse: Idag genomförs fisketävlingen Slottslaxen

Idag klockan 11-16 genomförs fisketävlingen Slottslaxen i Stockholms ström. Det är tolfte året i rad som tävlingen anordnas. Arrangörer är Vattenfall, FK Strömstararna, Stockholms Idrottsförvaltning och Länsstyrelsen.

Den som fångar den tyngsta laxen eller havsöringen med egen sportfiskeutrustning vinner 5 000 kronor, andra pris 3 000 kr och tredje pris 1 000 kr. Tävlingen är idag mellan kl. 11.00 och 16.00.

Deltagarna bidrar genom sina startavgifter, 100 kr per deltagare, till fortsatt fiskevård i Stockholms Ström. Föranmälda deltar i ett lotteri om en fiskeutrustning. Det går även att anmäla sig idag kl. 10.00-11.00 på kajen nedanför Operan. Priser utdelas kl. 16.15 på samma plats.

Vattenfall har ett mångårigt samarbete med Stockholms stad när det gäller fiskutsättningar och fiskevård. Den 3 maj sätter vi tillsammans ut cirka 10 000 laxungar från Dalälven i Stockholms ström.

För vidare information, vänligen kontakta:
Kjell Winström, fiskeribiolog, Vattenfall, tfn: 070-539 66 08

Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon: 08-739 50 10, press@vattenfall.com.

Vattenfall är ett ledande europeiskt energiföretag som i mer än 100 år elektrifierat industrier, levererat energi till människors hem och moderniserat vårt sätt att leva genom innovation och samarbete. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation. Därför driver vi omställningen till ett hållbart energisystem genom satsningar på förnybar produktion och klimatsmarta energilösningar för våra kunder. Vi har cirka 20.000 anställda och är verksamma främst i Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark, Storbritannien och Finland. Vattenfall ägs av den svenska staten. För mer information: www.corporate.vattenfall.se