Pressinbjudan till Vattenfalls extrastämma den 12 december

Vattenfall AB:s extra bolagsstämma med anledning av förslaget om  nya ekonomiska mål äger rum tisdagen den 12 december klockan 15.00 på Vattenfalls huvudkontor, Evenemangsgatan 13 i Solna.

För att delta krävs en personlig föranmälan via corporate.vattenfall.se eller Vattenfalls pressavdelning.

Registreringen öppnar klockan 14.00 med insläpp fram till klockan 14.45. Vid registreringen ska bekräftelsen på anmälan styrkas med giltig id-handling.

Extrastämman hålls på svenska och sänds på webben i efterhand. En bandad version av webbsändningen kommer att finnas tillgänglig från cirka 18.00 på corporate.vattenfall.se.

Fotografering är tillåtet före och efter stämman. Fotografering, ljud- och bildupptagning är inte tillåten under det att stämman pågår.

Ytterligare information om extrastämman samt Vattenfalls bolagsstyrning finns på corporate.vattenfall.se.

För mer information kontakta:
Vattenfalls pressavdelning, telefon: +46 8 739 50 10, press@vattenfall.com

Facebook: facebook.com/vattenfallpressrum
twitter.com/Vattenfall_Se

Taggar:

Vattenfall är ett ledande europeiskt energiföretag som i mer än 100 år elektrifierat industrier, levererat energi till människors hem och moderniserat vårt sätt att leva genom innovation och samarbete. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation. Därför driver vi omställningen till ett hållbart energisystem genom satsningar på förnybar produktion och klimatsmarta energilösningar för våra kunder. Vi har cirka 20.000 anställda och är verksamma främst i Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark, Storbritannien och Finland. Vattenfall ägs av den svenska staten. För mer information: www.corporate.vattenfall.se