Ringhals 1 stängt för årlig översyn

Ringhals 1 stängt för årlig översyn Ringhals 1 kopplades under lördagen bort från kraftnätet inför den årliga översynen - revisionen. Sedan översynen förra året har anläggningen gått mycket bra och producerat 5,9 miljarder kilowattimmar. Tillgängligheten (produktionsförmågan) mellan revisionerna har varit hela 98,5%. Årets revisionsprogram består främst av bränslebyte, rutinmässigt underhåll och inspektioner. Det utbyte av moderatortanklock och härdstril som ursprungligen planerades i årets revision har utgått eftersom leverantören av tanklocket inte hunnit bli klar i tid. Istället kommer installation ske nästa år. Ringhals 1 beräknas åter vara i drift i slutet av augusti. Lämnat av Ringhals Informationsenhet. Ytterligare upplysningar om Ringhals 1 lämnas av produktionschef Mats Ladeborn, telefon 0340-66 70 00. Vattenfalls vision är att vara ett ledande europeiskt energiföretag. Idag producerar Vattenfall el och levererar energi till flera miljoner kunder i Norden och norra Europa. De största elkunderna är industrier och energiföretag. Vattenfalls huvudprodukter är el och värme. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/29/20040809BIT20840/wkr0001.pdf

Vattenfall är ett ledande europeiskt energiföretag som i mer än 100 år elektrifierat industrier, levererat energi till människors hem och moderniserat vårt sätt att leva genom innovation och samarbete. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation. Därför driver vi omställningen till ett hållbart energisystem genom satsningar på förnybar produktion och klimatsmarta energilösningar för våra kunder. Vi har cirka 20.000 anställda och är verksamma främst i Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark, Storbritannien och Finland. Vattenfall ägs av den svenska staten. För mer information: www.corporate.vattenfall.se