Ringhals 1 stängt för årlig översyn

Ringhals 1 stängt för årlig översyn Ringhals 1 kopplades under lördagen bort från kraftnätet inför den årliga översynen - revisionen. Sedan översynen förra året har anläggningen gått mycket bra och producerat 5,9 miljarder kilowattimmar. Tillgängligheten (produktionsförmågan) mellan revisionerna har varit hela 98,5%. Årets revisionsprogram består främst av bränslebyte, rutinmässigt underhåll och inspektioner. Det utbyte av moderatortanklock och härdstril som ursprungligen planerades i årets revision har utgått eftersom leverantören av tanklocket inte hunnit bli klar i tid. Istället kommer installation ske nästa år. Ringhals 1 beräknas åter vara i drift i slutet av augusti. Lämnat av Ringhals Informationsenhet. Ytterligare upplysningar om Ringhals 1 lämnas av produktionschef Mats Ladeborn, telefon 0340-66 70 00. Vattenfalls vision är att vara ett ledande europeiskt energiföretag. Idag producerar Vattenfall el och levererar energi till flera miljoner kunder i Norden och norra Europa. De största elkunderna är industrier och energiföretag. Vattenfalls huvudprodukter är el och värme. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/29/20040809BIT20840/wkr0001.pdf

Vattenfall, ett ledande europeiskt energiföretag, genererar kraft och levererar energilösningar till miljoner kunder i Norden och norra Europa. Huvudprodukter är el och värme. De största elkunderna är industrier och energiföretag.