Vattenfall håller extra bolagsstämma

Vattenfall håller extra bolagsstämma Extra bolagsstämma för Vattenfall AB kommer att hållas torsdagen den 11 december 2003 klockan 13.00 på Vattenfalls huvudkontor, Birger Jarlsgatan 33, Stockholm. Huvudpunkter på dagordningen blir beslut om efterutdelning samt val av nya styrelseledamöter. Styrelsen föresler att bolagsstämman beslutar om efterutdelning om 190 000 000 kr. Till nya styrelseledamöter föreslås Maarit Aarni och Lone Fønss Schrøder. Maarit Aarni, född 1953, är vice VD, Borealis Polymers Oy, Finland, affärsenhet Phenol. Hon har tidigare bland annat varit VD för Borealis A/S, Olefins, affärsenhet Phenol & Aromatics Danmark. Hon är kemiingenjör och MBA, finsk medborgare. Lone Fønss Schrøder, född 1960, är partner och CFO/CBO för CMC Biopharmaceuticals. Hon har tidigare bland annat varit vice VD för A.P. Møller, med ansvar för divisionen Gas Tanker och därefter för divisionerna Global Procurement Pilot, Bulk and Car Carrier (PCTC). Hon är civilekonom och jur.kand., dansk medborgare. Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon 08-739 50 10. För vidare information kontakta: Knut Leman, kommunikationsdirektör, telefon 08-739 50 31. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/27/20031127BIT00470/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/27/20031127BIT00470/wkr0002.pdf

Vattenfall, ett ledande europeiskt energiföretag, genererar kraft och levererar energilösningar till miljoner kunder i Norden och norra Europa. Huvudprodukter är el och värme. De största elkunderna är industrier och energiföretag.