Vattenfall presenterar årets andra kvartalsrapport

​Torsdag den 29 juli publicerar Vattenfall koncernens rapport för årets första sex månader.

Rapporten publiceras kl 09.00 på www.vattenfall.se och www.vattenfall.com (på engelska).

Telefonkonferens för analytiker, investerare och ekonomijournalister – Kl 10.00 kommer koncernchefen Øystein Løseth och finansdirektören Dag Andresen att presentera resultatet vid en telefonkonferens och därefter svara på frågor. Denna presentation och frågestund hålls på engelska.

Presskonferens – Kl 12.00 hålls en presskonferens på Vattenfalls huvudkontor, Sturegatan 10, Stockholm. Presskonferensen hålls på svenska.

Telefonkonferensen

För att delta: Var god ring några minuter före kl 10.00 på telefonnummer 08-5069 2105.

Lyssna i efterhand: En inspelning av telefonkonferensen kommer att finnas tillgänglig en timme efter att den avslutats och tre dygn framåt. Telefonnummer för avlyssning i efterhand: +44 207 108 6233 (kod 14135#).

Webcast – kvartalsrapporten

För att följa Vattenfalls presentation på Internet (ljud och presentationsbilder), klicka på länken ”webcast” som kommer att visas på www.vattenfall.com .  Notera att man behöver Real Player eller Windows Media Player för att följa presentationen. Presentationsbilderna kan också laddas ned från www.vattenfall.com / Investors / Presentations.

För mer information, kontakta:

Edvard Lind, tf presschef Vattenfall AB, telefon 08-739 56 74, mobil 070-358 63 30.

Klaus Aurich, chef Investor Relations, telefon 08-739 65 14, mobil 070-539 65 14.

Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon: 08-739 50 10.

Vattenfalls vision är att vara ett ledande europeiskt energiföretag. Vattenfalls huvudprodukter är el och värme. Idag producerar Vattenfall el och värme och levererar energi till flera miljoner kunder i Norden och norra Europa. De största kunderna är industrier, energiföretag, kommuner, fastighetsbolag och bostadsrättsföreningar. För vidare information, se www.vattenfall.se. Under OM VATTENFALL/MEDIA OCH NYHETER finns medieservice, bland annat bildarkiv och pressmeddelanden.

Vattenfall, ett ledande europeiskt energiföretag, genererar kraft och levererar energilösningar till miljoner kunder i Norden och norra Europa. Huvudprodukter är el och värme. De största elkunderna är industrier och energiföretag.