Vattenfall presenterar bokslutskommuniké för 2015

Vattenfalls bokslutskommuniké för 2015 publiceras onsdagen den 3 februari klockan 09.00 på corporate.vattenfall.se. Klockan 10.30 inleds en presskonferens för analytiker och media. Presskonferensen direktsänds på webben.

Delta på presskonferensen:
Vattenfalls vd och koncernchef Magnus Hall och finansdirektör Ingrid Bonde presenterar resultatet vid presskonferensen som hålls på Vattenfalls huvudkontor, Evenemangsgatan 13, Solna. Presskonferensen hålls på engelska.

Delta via webben:
Presskonferensen direktsänds via en länk som ni finner på corporate.vattenfall.se. Klicka på länken några minuter före klockan 10.30 för att delta. Via webben går det även bra att ställa frågor. En inspelad version kommer att finnas tillgänglig efter presskonferensen på corporate.vattenfall.se.

Delta via telefon:
Det går även att delta via telefon på telefonnummer 08 505 100 31. Ring några minuter före klockan 10.30.

Presentationsbilder:
Presentationsbilder samt övrigt informationsmaterial till presskonferensen kommer att finnas tillgängligt från klockan 09.00 på corporate.vattenfall.se

För mer information, kontakta:
ohan Sahlqvist, Head of Investor Relations, telefon 08-739 72 51
Robert Pletzin, Media Relations Manager EU and Corporate, mobil 072-516 86 06

Vattenfalls pressavdelning, telefon: 08-739 50 10, press@vattenfall.com
:
facebook.com/vattenfallpressrum

Twitter: twitter.com/Vattenfall_Se

Taggar:

Vattenfall är ett ledande europeiskt energiföretag som i mer än 100 år elektrifierat industrier, levererat energi till människors hem och moderniserat vårt sätt att leva genom innovation och samarbete. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation. Därför driver vi omställningen till ett hållbart energisystem genom satsningar på förnybar produktion och klimatsmarta energilösningar för våra kunder. Vi har cirka 20.000 anställda och är verksamma främst i Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark, Storbritannien och Finland. Vattenfall ägs av den svenska staten. För mer information: www.corporate.vattenfall.se