Vattenfall presenterar delårsrapport för januari-juni 2014

Report this content

Vattenfalls delårsrapport för det första halvåret 2014 publiceras onsdagen den 23 juli klockan 09.00 på corporate.vattenfall.se.

Presskonferens:
Klockan 10.00 presenterar Vattenfalls vd och koncernchef Øystein Løseth tillsammans med finansdirektör
Ingrid Bonde, resultatet vid en presskonferens på Vattenfalls huvudkontor, Evenemangsgatan 13, Solna. Presskonferensen hålls på engelska.

Önskemål om intervju kan föranmälas till press@vattenfall.com eller på telefon 08-739 50 10.

Delta via telefon:
Journalister kan även delta via telefon på telefonnummer 08-505 100 31 (Sverige). Deltagare från andra länder kan ringa in på det svenska numret. Ring några minuter före klockan 10.00 för instruktioner.

Presentationsbilder:
Presentationsbilder samt övrigt informationsmaterial till presskonferensen kommer att finnas tillgängligt klockan 09.00 från corporate.vattenfall.se.

Lyssna i efterhand:
En inspelning av presskonferensen kommer att finnas tillgänglig som podcast på corporate.vattenfall.se ungefär en timme efter att den avslutats.

Telefonkonferens för analytiker, investerare och media:
Klockan 14.00 presenterar Vattenfalls vd och koncernchef Øystein Løseth tillsammans med finansdirektör Ingrid Bonde resultatet vid en telefonkonferens. Presentationen och frågestunden hålls på engelska. Telefonkonferensen kan följas via audiocast.

För att delta i telefonkonferensen ring in på följande nummer några minuter före klockan 14.00:
08-505 100 31 (Sverige). Även deltagare från andra länder kan ringa in på det svenska numret.

Presentationsbilder:
Presentationsbilder samt övrigt informationsmaterial till telefonkonferensen kommer att finnas tillgängligt på corporate.vattenfall.se.

Audiocast:
För att följa Vattenfalls presentation på Internet (ljud och presentationsbilder), klicka på länken “audiocast” som kommer att visas på corporate.vattenfall.se. Presentationen kommer även att finnas tillgänglig ”on demand” efter att telefonkonferensen avslutats.

För mer information, kontakta:
Robert Pletzin, pressekreterare, telefon 072-516 86 06
Klaus Aurich, chef Investor Relations, telefon 08-739 65 14, mobil 070-539 65 14

Vattenfalls pressavdelning, telefon: 08-739 50 10, press@vattenfall.com

Vattenfall är ett svenskägt energibolag med verksamhet i Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark, Storbritannien, Frankrike och Finland. Vattenfalls vision är att utveckla en hållbar och bred europeisk energiportfölj och att vara ett av de företag som leder utvecklingen mot ett miljömässigt hållbart energisystem.

Taggar: