Vattenfall sänker elpriset

Vattenfall sänker elpriset Från den 20 januari 2002, sänks elpriset med 2 öre/kWh för Vattenfalls hushållskunder som har så kallat tillsvidareavtal. Därmed anpassas kundens pris till utvecklingen av terminspriset på NordPool. Vattenfall sänker hushållskundernas tillsvidarepris från 33,8 öre till 31,8 öre/kWh med 2 öre/kWh (exklusive moms och energiskatt) från den 20 januari 2002. Prissänkningen innebär en kostnadsbesparing för en lägenhetskund på cirka 50 kr/år och cirka 500 kr/år (inklusive moms) för en villakund med elvärme. - Det är Vattenfalls bedömning av det framtida terminspriset på den nordiska elbörsen NordPool som är orsaken till prissänkningen säger Fredrik Lundstedt, chef för Vattenfalls privat- och företagskunder. Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, tel.: 08-739 50 10. För vidare information kontakta: Gert Honnér, Informationschef, Vattenfall Försäljning Sverige, 070-539 51 12. Fredrik Lundstedt, Vattenfall Försäljning Sverige, 08-725 02 63. Vattenfalls vision är att vara ett ledande europeiskt energiföretag. Idag producerar Vattenfall el och levererar energi till flera miljoner kunder i Norden och norra Europa. De största elkunderna är industrier och energiföretag. vattenfalls huvudprodukter är el och värme. Koncernens övriga omsättning 2001, förutom verksamheten i Tyskland, beräknas till över SEK 40 miljarder. För vidare information, se www.vattenfall.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/13/20011213BIT00100/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/13/20011213BIT00100/bit0001.pdf

Vattenfall, ett ledande europeiskt energiföretag, genererar kraft och levererar energilösningar till miljoner kunder i Norden och norra Europa. Huvudprodukter är el och värme. De största elkunderna är industrier och energiföretag.