Vattenfall sänker elpriset

Vattenfall sänker elpriset Från den 20 januari 2002 sänks elpriset med 2 öre/kWh för Vattenfalls hushållskunder som har så kallat tillsvidareavtal. Därmed anpassas kundens pris till utvecklingen av terminspriset på NordPool. Vattenfall sänker hushållskundernas tillsvidarepris från 33,8 öre till 31,8 öre/kWh med 2 öre/kWh (exklusive moms och energiskatt) från den 20 januari 2002. Prissänkningen innebär en kostnadsbesparing för en lägenhetskund på cirka 50 kr/år och cirka 500 kr/år (inklusive moms) för en villakund med elvärme. - Det är Vattenfalls bedömning av det framtida terminspriset på den nordiska elbörsen NordPool som är orsaken till prissänkningen säger Fredrik Lundstedt, chef för Vattenfalls privat- och företagskunder. Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon 08-739 50 10. För vidare information kontakta: Gert Honnér, Informationschef, Vattenfall Försäljning Sverige, 070-539 51 12. Fredrik Lundstedt, Vattenfall Försäljning Sverige, 08-725 02 63. Vattenfalls vision är att vara ett ledande europeiskt energiföretag. Idag producerar Vattenfall el och levererar energi till flera miljoner kunder i Norden och norra Europa. De största elkunderna är industrier och energiföretag. vattenfalls huvudprodukter är el och värme. Koncernens övriga omsättning 2001, förutom verksamheten i Tyskland, beräknas till över SEK 40 miljarder. För vidare information, se www.vattenfall.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/13/20040811BIT22200/wkr0001.pdf

Vattenfall är ett ledande europeiskt energiföretag som i mer än 100 år elektrifierat industrier, levererat energi till människors hem och moderniserat vårt sätt att leva genom innovation och samarbete. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation. Därför driver vi omställningen till ett hållbart energisystem genom satsningar på förnybar produktion och klimatsmarta energilösningar för våra kunder. Vi har cirka 20.000 anställda och är verksamma främst i Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark, Storbritannien och Finland. Vattenfall ägs av den svenska staten. För mer information: www.corporate.vattenfall.se