Vattenfall World Triathlon Stockholm:Vattenfall ger fler chansen

Report this content

Vattenfall World Triathlon Stockholm har etablerat sig som Sveriges största motionstävling i triathlon och går nu in på sitt femte år. Inför femårsjubileet vill Vattenfall att fler ska få möjlighet att prova på och inspireras av triathlon. Nu ordnar vi ännu fler träningskvällar och lanserar en sajt fulladdad med tips och råd.

Vattenfall World Triathlon Stockholms motionslopp är ett miljöcertifierat event enligt Håll Sverige Rents standard. Tävlingen är idag Sveriges största motionslopp inom triathlon och intresset ökar hela tiden. De senaste två åren har loppen varit fullbokade med över 4 000 deltagare per år. Vattenfall tar nu ett större grepp och fördjupar sitt samarbete med arrangören IRONMAN med ambitionen att utveckla triathlonsporten och göra den tillgänglig för fler.

-För att möjliggöra för fler att ladda inför triathlon kommer vi att hålla öppna träningskvällar på ytterligare tre orter i år, i Umeå, Malmö och Uppsala, på samma sätt som vi gjort i Stockholm tidigare, säger Lotta Lundvall, sponsringschef Vattenfall.

Utöver gratis träningskvällar, ungefär två dagar innan varje lopp, kommer Vattenfall att dela all den kunskap som finns på dessa kvällar online så att hela triathlonsverige kan dra nytta av informationen.

-Vi kommer under våren att lansera en digital plattform på webben där man samlar träningstips, filmer, info om klubbar med mera för att på ett enkelt sätt kunna dela triathlon intresserades engagemang och passion, säger Lotta Lundvall och fortsätter:

-Vattenfall World Triathlon Stockholm ger oss verkligen möjligheten att jobba med bredd och mångfald parallellt med satsningen på internationell toppnivå.

Se filmen Ladda för triathlon

Datum tävlingar 2016:
18-19 juni       Uppsala Triathlon
2-3 juli            Vattenfall World Triathlon Stockholm
23-24 juli        Umeå Triathlon
6-7 augusti
Malmö Triathlon

För ytterligare information kontakta:
Heidi Stenström, pressekreterare Vattenfall AB, 070-611 81 92

Från Vattenfalls pressavdelning, telefon: 08 739 50 10, e-post: press@vattenfall.com
Facebook: facebook.com/vattenfallpressrum
Twitter: twitter.com/Vattenfall_Se

Taggar:

Citat

Vi kommer under våren att lansera en digital plattform på webben där man samlar träningstips, filmer, info om klubbar med mera för att på ett enkelt sätt kunna dela triathlon intresserades engagemang och passion.
Lotta Lundvall, sponsringschef Vattenfall