Vattenfalls kundombudsman - kvinna med bred erfarenhet av konsumentfrågor

Vattenfalls kundombudsman - kvinna med bred erfarenhet av konsumentfrågor Birgitta Clemensson tillträder posten som kundombudsman på Vattenfall i mitten av augusti. Hon har bred erfarenhet av konsumentfrågor, närmast från Statens Energimyndighet (STEM), men också från kommunal verksamhet och branschens egen konsumentrådgivning. Som första företag i elbranschen beslutade Vattenfall i våras att tillsätta en tjänst som kundombudsman inom Vattenfall. Rekryteringsprocessen, som inleddes omedelbart, är nu klar. Intresset har varit mycket stort, och bland ett stort antal välkvalificerade sökande har Birgitta Clemensson utsetts. - Birgitta Clemensson är med sin bakgrund rätt person för uppgiften som Kundombudsman. Hon får en nyckelroll i vårt arbete med fortsatt förbättrade kundrelationer, och hon får möjlighet att agera självständigt och med stor integritet utifrån ett kundperspektiv, säger Hans von Uthmann, vice VD och chef för Vattenfall Norden. Vi är mycket glada över att ha kunnat anställa en så kvalificerad och erfaren person för denna mycket viktiga position. Birgitta Clemensson har en mycket bred kompetens i konsumentfrågor. Hon har bland annat utvecklat konsumentverksamheten i Borås kommun och i Tyresö kommun. Hon har också arbetat med kundfrågor på elmarknaden inom Konsumenternas elrådgivningsbyrå och under det senaste året varit anställd på STEM. Birgitta Clemensson är en av författarna till den kartläggning av hushållskonsumentens ställning på elmarknaden som presenteras i den uppmärksammade regeringsrapporten "Konsumenten - i centrum eller i kläm". - Det känns spännande att inifrån landets största energibolag få medverka till att stärka vanliga hushållskunders ställning på elmarknaden, tycker Birgitta Clemensson. - Som kundombudsman kommer jag att utgå från Vattenfalls målsättning att uppfattas som nummer ett för kunden. Kundservicearbetet måste verkligen ta kundens problem på allvar och hjälpa kunderna att hitta lösningar. Jag räknar med att Vattenfalls kundserviceorganisation blir min viktigaste partner i det arbetet. - Arbetet handlar om att hitta arbetsformer och rutiner som gör att kundens möte med Vattenfall upplevs som enkelt och smidigt. Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon 08-739 50 10. För vidare information kontakta: Karl-Erik Olsson, presschef Vattenfall Norden, telefon 08-739 75 83. Vattenfalls vision är att vara ett ledande europeiskt energiföretag. Idag producerar Vattenfall el och levererar energi till flera miljoner kunder i Norden och norra Europa. De största elkunderna är industrier och energiföretag. Vattenfalls huvudprodukter är el och värme. För vidare information, se www.vattenfall.se . Under OM VATTENFALL/PRESS finns medieservice, bland annat bildarkiv och pressmeddelanden. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/01/20040701BIT20510/wkr0010.pdf

Vattenfall, ett ledande europeiskt energiföretag, genererar kraft och levererar energilösningar till miljoner kunder i Norden och norra Europa. Huvudprodukter är el och värme. De största elkunderna är industrier och energiföretag.