Vattenfalls resultat första halvåret 2003

Vattenfalls resultat första halvåret 2003 Vattenfallkoncernens rapport för första halvåret 2003 finns under länken: Till information om halvårsrapporten Rapporten presenteras (på engelska) av koncernchefen Lars G Josefsson och finansdirektör Matts Ekman vid en telefonkonferens idag kl.10.00. De besvarar också frågor från finansanalytiker och journalister. Analytiker och journalister kan delta i telefonkonferensen genom att ringa telefonnummer +44 (0)20 7162 0189 några minuter före kl 10.00. Man kan lyssna på en inspelning av telefonkonferensen under fem dagar genom att ringa telefonnummer +44 (0)20 8288 4459 (kod 322492). För att följa Vattenfalls presentation på internet (ljud + presentationsbilder), gå in på http://www.financialhearings.com/ och välj "Vattenfall". Presentationen arkiveras flera månader. Alternativt kan man se presentationsbilderna i PPS-format på http://www.vattenfall.com/ Välj Investors/Presentations. Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon 08-739 50 10. För vidare information kontakta: Klaus Aurich, Chef Investor Relations, telefon 08-739 65 14, mobil 070-539 65 14. Martin May, Chef Group Media Relations, telefon 08-739 52 70, mobil 070-539 52 70. Vattenfalls vision är att vara ett ledande europeiskt energiföretag. Idag producerar Vattenfall el och levererar energi till flera miljoner kunder i Norden och norra Europa. De största elkunderna är industrier och energiföretag. Vattenfalls huvudprodukter är el och värme. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/31/20040805BIT21060/wkr0001.pdf

Vattenfall, ett ledande europeiskt energiföretag, genererar kraft och levererar energilösningar till miljoner kunder i Norden och norra Europa. Huvudprodukter är el och värme. De största elkunderna är industrier och energiföretag.