Vattenfalls resultat första halvåret 2003

Vattenfalls resultat första halvåret 2003 Vattenfallkoncernens rapport för första halvåret 2003 finns under länken: Till information om halvårsrapporten Rapporten presenteras (på engelska) av koncernchefen Lars G Josefsson och finansdirektör Matts Ekman vid en telefonkonferens idag kl.10.00. De besvarar också frågor från finansanalytiker och journalister. Analytiker och journalister kan delta i telefonkonferensen genom att ringa telefonnummer +44 (0)20 7162 0189 några minuter före kl 10.00. Man kan lyssna på en inspelning av telefonkonferensen under fem dagar genom att ringa telefonnummer +44 (0)20 8288 4459 (kod 322492). För att följa Vattenfalls presentation på internet (ljud + presentationsbilder), gå in på http://www.financialhearings.com/ och välj "Vattenfall". Presentationen arkiveras flera månader. Alternativt kan man se presentationsbilderna i PPS-format på http://www.vattenfall.com/ Välj Investors/Presentations. Lämnat av Vattenfalls Pressavdelning, telefon 08-739 50 10. För vidare information kontakta: Klaus Aurich, Chef Investor Relations, telefon 08-739 65 14, mobil 070-539 65 14. Martin May, Chef Group Media Relations, telefon 08-739 52 70, mobil 070-539 52 70. Vattenfalls vision är att vara ett ledande europeiskt energiföretag. Idag producerar Vattenfall el och levererar energi till flera miljoner kunder i Norden och norra Europa. De största elkunderna är industrier och energiföretag. Vattenfalls huvudprodukter är el och värme. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/31/20040805BIT21060/wkr0001.pdf

Vattenfall är ett ledande europeiskt energiföretag som i mer än 100 år elektrifierat industrier, levererat energi till människors hem och moderniserat vårt sätt att leva genom innovation och samarbete. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation. Därför driver vi omställningen till ett hållbart energisystem genom satsningar på förnybar produktion och klimatsmarta energilösningar för våra kunder. Vi har cirka 20.000 anställda och är verksamma främst i Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark, Storbritannien och Finland. Vattenfall ägs av den svenska staten. För mer information: www.corporate.vattenfall.se