Mobile Climate Control vinner strategiskt viktig order

VBG Groups division Mobile Climate Control har blivit utvald att leverera elektriska klimatsystem till den amerikanska busstillverkaren Eldorado National. Värdet på ordern uppgår till 13 miljoner dollar.

Mobile Climate Control har vunnit en order värd 13 miljoner dollar för att leverera elektriska klimatsystem i upp till sexhundra gasdrivna bussar till den amerikanska busstillverkaren Eldorado National. Bussarna är beställda av Los Angeles County Metropolitan Transportation Authority, vilken är den myndighet som ansvarar för kollektivtrafiken i Los Angeles.

– Detta är en genombrottsorder för oss. Eldorado National är en ny kund och LA Metro har tidigare alltid haft en av våra stora konkurrenter som leverantör av klimatsystemet. Att det dessutom handlar om ett elektriskt klimatsystem gör det extra viktigt, då det är helt ny teknik som kommer att vara standard i framtiden, berättar Clas Gunneberg, divisionschef för Mobile Climate Control.

Klimatsystemen kommer att börja levereras till Eldorado National under slutet av 2017 och leveranserna kommer därefter att pågå under cirka 2-3 år.

Clas Gunneberg, Divisionschef, Mobile Climate Control
Telefon: 08-402 21 40, 0705-930 482
E-post: clas.gunneberg@mcc-hvac.com

VBG Group AB (publ) i Vänersborg är moderbolag i en internationell verkstadskoncern med helägda bolag i Europa, Nordamerika, Brasilien, Sydafrika, Australien, Indien och Kina. Verksamheten är indelad i fyra divisioner, VBG Truck Equipment, Edscha Trailer Systems, Mobile Climate Control och Ringfeder Power Transmission, med produkter som marknadsförs under välkända och starka varumärken. VBG Group ABs B-aktie börsintroducerades 1987 och finns idag på Mid Cap-listan på Nasdaq Stockholm.

VBG Group AB offentliggör denna information enligt EU:s marknadsmissbruksförordning, lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 14 september 2017 kl. 08.30 CET.