Rättelse/förtydligande av pressmeddelande om VBG Groups förvärv av MCC

Med referens till dagens pressmeddelande med titeln "VBG Group förvärvar MCC och expanderar till nya marknadssegment med goda tillväxtmöjligheter", publicerat den 11 november 2016 kl. 08.00 CET, vill bolaget göra följande rättelse/förtydligande. Nyemissionen om cirka 800 MSEK omfattas, som framgår av nämnda pressmeddelande, av tecknings- och garantiåtaganden motsvarande cirka 40 procent av nyemissionen. Emissionen är emellertid inte säkerställd genom exempelvis bankgaranti, pantsättning eller på annat sätt.

För mer information, vänligen kontakta:
Telefon: 0521 - 27 77 67, 0702 - 27 77 78

VBG Group AB (publ) i Vänersborg är moderbolag i en internationell verkstadskoncern med helägda bolag i Europa, USA, Brasilien, Indien och Kina. Verksamheten är indelad i tre divisioner – VBG Truck Equipment, Edscha Trailer Systems och Ringfeder Power Transmission – med produkter som marknadsförs under välkända och starka varumärken. VBG Groups B-aktie börsintroducerades 1987 och finns idag på Mid Cap-listan på Nasdaq Stockholm.

VBG Group AB offentliggör denna information enligt EU:s marknadsmissbruksförordning, lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 11 november 2016 kl. 14.45 CET.