VBG Group lanserar nyheter på den internationella IAA-mässan

VBG Groups två fordonsrelaterade divisioner lanserar både nya produkter och förbättrade varianter på redan befintliga produkter på den internationella fordonsmässan IAA. Mässan äger rum i Hannover mellan den 25 september och 2 oktober.

– Våra divisioner jobbar ständigt med produktutveckling för att ytterligare förbättra säkerheten och förenkla användandet för våra kunder. På IAA-mässan finns alla våra starka varumärken inom släpvagnskopplingar och skjutbara tak representerade med senaste nytt. I år lanserar vår division Edscha Trailer Systems en helt ny generation skjutbara tak. Divisionen VBG Truck Equipment har gjort flera riktigt bra förbättringar på befintliga produkter och omlanserar även en ny version av deras slirskydd. Vi återkommer med mer detaljer kring våra nyheter under själva mässan, berättar VBG Groups VD och koncernchef Anders Birgersson.

På mässan finns följande av VBG Groups varumärken representerade i en gemensam monter: VBG (kopplingsutrustning), Ringfeder (kopplingsutrustning), Onspot (automatiska slirskydd), Edscha Trailer Systems (skjutbara tak till trailers) och Sesam (skjutbara tak till trailers).

Välkommen till monter B25 i hall 26.

IAA är världens största mässa för yrkesfordon med närmare 2000 utställare från över 40 länder och med över 250 000 besökare.

VBG Group AB (publ) i Vänersborg är moderbolag i en internationell verkstadskoncern med helägda bolag i Europa, USA, Indien och Kina. Verksamheten är indelad i tre affärsdivisioner, VBG Truck Equipment, Edscha Trailer Systems och Ringfeder Power Transmission, med produkter som marknadsförs under välkända och starka varumärken. VBG Group ABs B-aktie börsintroducerades 1987 och finns idag på Small Cap-listan på Nasdaq OMX Nordic Stockholm. www.vbggroup.com

IAA