• vChain/

vChain inleder samarbete med Note AB för leverans av kontrolltornstjänster globalt

Report this content

vChain har tecknat avtal avseende leverans av sin kontrolltornstjänst för till den svenska kontraktstillverkan Note AB (Publ). Avtalet omfattar implementation av vChain’s tjänst på samtliga av Notes tillverkningsenheter globalt.

Tjänsten som vChain kommer att leverera innefattar övervakning och avvikelsehantering av varuflöden med möjlighet att addera ytterligare funktionalitet för inköps- och orderövervakning.

För vChain är avtalet av strategisk betydelse i satsningen mot att bli den ledande leverantören av digitala kontrolltornstjänster med fokus på order, inköp och distribution.

Vi är mycket glada att vår satsning mot EMS branschen vinner ny mark. I och med samarbetet med Note så får vi möjligheten att lansera våra tjänster på fler marknader globalt men också stärka vårt redan existerande erbjudande till EMS leverantörer ytterligare säger Carl-Henrik Lundh, Director Sales and Marketing, vChain AB.

Genom samarbetet med vChain kan vi säkerställa precisionen i våra försörjningskedjor och därmed öka effektiviteten i produktionen och vår position som en av de ledande kontraktstillverkarna inom elektronik säger David  Krantz, Chief Procurement Officer, Note AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Carl-Henrik Lundh, Director Sales and Marketing, vChain AB +46 72 730 7440

David Krantz, Chief Procurement Officer, Note AB +46 76 812 1531

Lenno Luks, Commodity Manager Note Components AB, +372 525 8271

Om vChain

vChain är en leverantör av kontrolltronslösningar inom supply chain management med fokus på avvikelsehantering inom inköp, order och distribution. Vi hjälper våra kunder att omsätta möjligheterna i sin data för att optimera deras processer samt förse dem beslutsstöd för att nå hållbar förändring. Via en integrerad uppsättning av molntjänster under varumärket Globl ger vi våra kunder tillgång till våra tjänster on-demand samt full integration av data. vChain grundades 2014 och har huvudkontor i Malmö. Verksamheten sysselsätter 21 medarbetare i 3 länder och omsatte under 2017 cirka 90 miljoner SEK.

För mer information, vänligen besök www.vchain.se

Om Note

NOTE är en av norra Europas ledande partner för elektroniktillverkning. NOTE tillverkar kretskort, delmontage och kompletta produkter (box build). Kunderbjudandet täcker hela produktlivscykeln, från design till eftermarknad. NOTE finns etablerat i Sverige, Finland, England, Estland och Kina. Försäljningen de senaste 12 månaderna uppgick till 1 378 MSEK och antalet anställda i koncernen är cirka 1 060. NOTE är noterat på Nasdaq Stockholm.

För mer information, vänligen besök www.note.eu.