• Venture Cup/

Pressinbjudan: På onsdag koras tre av Sveriges nästa tillväxtföretag på Venture Cup Östs Regionfinal

Report this content

På onsdag avgörs Venture Cup Öst med en sprakande prisutdelning och inspriationskväll i Blå Hallen, Stockholms Stadshus. Förutom prisutdelning kommer det även att bjudas på inspiration i form av Laila Bagge (grundare Made in Sweden by Meriola) samt Börje Ekholm (vd &koncernchef Investor) som förutom att dela med sig av sina erfarenheter och tankar även ger sin syn på entreprenörskap.

Datum: Onsdagen den 29 april
Tid: 18.30 - 20,45
Plats: Blå Hallen, Stockholms Stadhus
Kontakt: Håkan Alfon, hakan.alfon@venturecup.se, 073-636 4065

Från blöjpåsar till elbilar
Totalt har 294 affärsidéer lämnats in till årets upplaga av Venture Cup Öst, a v dessa kommer tre koras som finalister som inte bara får dela på 350000 kr utan även representera Venture Cup Öst i Sverigefinalen som i år avgörs i Malmö den 3 juni. En stor bredd av affärsidéer är med och tävlar i år, allt ifrån engångstakräcken och blöjpåsar till kärlsammankopplingar och elbilar. Den största enskilda branschen står dock IT/mjukvara för följt av Hälsa/sjukvård.

Mer än bara en tävling
Venture Cup bygger kring den årligt återkommande affärsplanstävlingen, men pararellt med tävlingen får samtliga deltagare feedback på sin affärsidé och affärsplan, möjlighet till handledning samt utbildning och inspiration. Totalt deltar ca 7000 personer varje år i de inspirationsevenemang och utbildningar som Venture Cup Öst är med och genomför.

För mer information:
Håkan Alfon, Marknadsansvarig Venture Cup Öst, hakan.alfon@venturecup.se, 073-636 40 65