DELÅRSRAPPORT SEPTEMBER 2011–FEBRUARI 2012

ÖKAD FÖRSÄLJNING OCH FÖRBÄTTRAT RESULTAT I SVAG MARKNAD

Andra kvartalet December 2011-februari 2012

• Koncernens nettoomsättning uppgick till 234,3 Mkr (231,5). Antalet butiker uppgick till 119 jämfört med 127 butiker motsvarande kvartal föregående år.
  • Bruttovinstmarginalen uppgick till 55,3 procent (56,6).
  • Resultat före av- och nedskrivningar var 26,7 Mkr (25,3).
  • Resultat efter skatt uppgick till 16,7 Mkr (13,0).
  • Resultat per aktie före och efter utspädning uppgick till 0,02 kr (0,02).

Perioden september 2011–februari 2012

• Koncernens nettoomsättning uppgick till 443,6 Mkr (450,7).
  • Bruttovinstmarginalen uppgick till 57,6 procent (59,1).
  • Resultat före av- och nedskrivningar var 50,3 Mkr (52,3).
  • Resultat efter skatt uppgick till 33,7 Mkr (30,7).
  • Resultat per aktie före utspädning uppgick till 0,04 kr (0,04).

Väsentliga händelser under kvartalet

• Försäljningen under kvartalet ökade i koncernen med 1 procent för jämförbara enheter. På den svenska marknaden var ökningen 3 procent. Enligt tillgänglig statistik ökade koncernen sina marknadsandelar inom samtliga kedjor och marknader.
  • Årsstämman i januari fattade beslut om sammanläggning av aktier där hundra aktier ska läggas samman till en aktie. Avstämningsdag för sammanläggningen är senast den 30 juni 2012.

Försäljningsutvecklingen under det andra kvartalet i jämförbara butiker överträffade branschens siffror och vi levererar ett förbättrat resultat i en tuff marknad. Med tydliga koncept, fokus på kundupplevelse och optimering av butikslägen ska vi fortsätta stärka vår marknadsposition i Norden, säger Susanne Börjesson VD Venue Retail Group.

Informationen i denna rapport är sådan som Venue Retail Group ska offentliggöra enligt lag om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 29 mars 2012 kl 14.00.

Vid frågor vänligen kontakta:
Susanne Börjesson, VD, telefon 08-508 99 253 eller 0701-90 11 53
Staffan Gustafsson, CFO och vVD, telefon 08-508 99 244 eller 070-889 92 44