Förslag till styrelse

Wedins nomineringskommitté har inför kommande ordinarie bolagsstämma den 18 januari 2004 tagit fram följande förslag till styrelse. Omval av styrelseledamöterna Roland Nilsson, Ulf Bergenudd, Erja Ödmark, Mats Holgersson och Pernilla Ström. Jan Ohlsson har avböjt omval. Nyval av Bo Lundquist. Bo Lundquist Bo Lundquist, född 1942, har ett flertal styrelseuppdrag, bland annat som ledamot i Hennes & Mauritz ABs styrelse sedan 1995 och som styrelseordförande i All Cards Service Center - ACSC - AB samt i Djurgården Fotboll. Han har tidigare varit verksam som koncernchef för Esselte och vice VD för Trelleborg AB. Bo Lundquist har även en bakgrund som ordförande i grossistförbundet Svensk Handel. Han äger idag inga aktier i Wedins. Aktieägare representerande cirka 30 procent av rösterna i bolaget har anmält att de vid bolagsstämman avser att rösta enligt ovan angivet förslag. Nomineringskommittén valdes vid Wedins ordinarie bolagsstämma den 13 januari 2003 och består av Per-Olof Edin, Östersjöstiftelsen, Petter Odhnoff, Andra AP-fonden, Ragnhild Wiborg, Odin fonder samt Roland Nilsson, VD och koncernchef, Wedins, och Jan Ohlsson, VD Accent Equity Partner och nuvarande styrelseordförande i Wedins. Fullständig kallelse till Wedins ordinarie bolagsstämma publiceras idag. Wedins Skor & Accessoarer AB Styrelsen ”Wedins erbjuder det mest prisvärda sortimentet av moderiktiga skor och accessoarer till de många människorna” Telefon 08-508 99 200 Wedins Skor & Accessoarer AB, Gustavslundsvägen 143, 167 51 Bromma Organisationsnummer 556540-1493 www.wedins.se