Kommuniké från extra bolagsstämma i Venue Retail Group

Vid extra bolagsstämma i Venue Retail Group Aktiebolag (”Venue Retail Group” eller ”Bolaget”) den 1 augusti 2014 beslutades om att antalet styrelseledamöter skall uppgå till sex stycken utan styrelsesuppleanter samt att till nya styrelseledamöter välja Bo Eklöf och Jimmy Johansson. Stämman beslutade vidare att välja Ulf Eklöf till styrelsens ordförande och Tommy Jacobson till vice ordförande. Slutligen godkände stämman styrelsens beslut om emission av aktier av serie B med företrädesrätt för Bolagets aktieägare.

• Stämman beslutade att antalet bolagsstämmovalda styrelseledamöter skall uppgå till sex stycken utan styrelsesuppleanter.
  • Efter att den tidigare styrelseordföranden Mats Persson meddelat att han lämnar styrelsen valde stämman Bo Eklöf och Jimmy Johansson till nya styrelseledamöter med Ulf Eklöf till ny styrelseordförande samt Tommy Jacobson till vice ordförande. Efter dessa styrelseval består styrelsen av Ulf Eklöf (styrelseordförande), Tommy Jacobson (vice ordförande), Bo Eklöf, Jimmy Johansson, Christel Kinning och Jonas Ottosson. Petra Lindh och Christina Nilsson är arbetstagarrepresentanter.
  • Stämman godkände styrelsens beslut av den 8 juli 2014 om emission av 4 063 513 aktier av serie B med företrädesrätt för Bolagets aktieägare. Rätt att teckna de nya aktierna av serie B tillkommer de aktieägare, oavsett serie, som är införda i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken för Bolaget på avstämningsdagen den 8 augusti 2014. Aktieägarna erhåller en teckningsrätt för vardera, på avstämningsdagen, innehavd aktie (oavsett serie). Två teckningsrätter berättigar till teckning av en aktie av serie B. Teckning av aktier med stöd av teckningsrätter skall ske genom kontant betalning under tiden från och med den 12 augusti 2014 till och med den 26 augusti 2014. Teckningskursen för aktierna är 12,30 kronor per aktie vilket tillför Bolaget totalt cirka 50 miljoner kronor före emissionskostnader. Mer information om emissionen återfinns i det prospekt som beräknas offentliggöras den 11 augusti 2014.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ulf Eklöf, styrelseordförande, telefon 0706-343001
Lars Ingman, CFO, telefon 070-639 86 87

Informationen är sådan som Venue Retail Group kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 1 augusti 2014 kl. 11.00.

Venue Retail Group AB, Ringvägen 100, 11 tr, Stockholm
Telefon 08-508 99 200. Organisationsnummer 556540-1493. www.venueretail.com

Venue Retail Group är en ledande aktör inom segmentet modeaccessoarer, resetillbehör och skor i Norden. Koncernens butiker erbjuder den ultimata mötesplatsen för dem som söker attraktivt mode, hög service och genuin fackhandelskunskap. Verksamheten bedrivs i de två affärsområdena Accessoarer och Rizzo genom de helägda kedjorna Accent, Morris och Rizzo. Venue Retail Group är noterat på NASDAQ OMX Stockholm.

Taggar: