Venue Retail Group offentliggör prospekt avseende företrädesemission

Detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras eller distribueras, direkt eller indirekt i USA, Kanada, Japan, Nya Zeeland, Sydafrika, Schweiz eller Australien.

Styrelsen i Venue Retail Group Aktiebolag (publ) (”Venue Retail Group” eller ”Bolaget”) beslutade den 8 juli 2014 om en nyemission av B-aktier med företrädesrätt för Bolagets aktieägare. Extra bolagsstämma den 1 augusti 2014 godkände styrelsens emissionsbeslut. I anledning av företrädesemissionen har styrelsen i Venue Retail Group upprättat ett prospekt som idag har godkänts och registrerats av Finansinspektionen.

Kopior av prospektet och de handlingar som införlivas genom hänvisning kan erhållas från Venue Retail Group elektroniskt via Bolagets hemsida, www.venueretail.com. Prospektet finns även tillgängligt på Finansinspektionens hemsida, www.fi.se.

Företrädesemissionen kommer att tillföra Bolaget cirka 50 miljoner kronor före avdrag för emissionskostnader. Emissionslikviden planeras att användas för implementeringen med att stärka Bolagets marknadsposition, främst för affärsområde Accessoarer (Accent- och Morriskonceptet) samt för finansiering av Bolagets rörelsekapital och därigenom reducera Venue Retail Groups existerande checkräkningskredit.

Företrädesemissionen är fullt garanterad genom teckningsförbindelser och garantiåtaganden.

Rådgivare
Carnegie är finansiella rådgivare till Venue Retail Group i företrädesemissionen och Baker & McKenzie är legala rådgivare.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ulf Eklöf, styrelseordförande, telefon 0706-343001
Lars Ingman, CFO, telefon 070-639 86 87

Informationen är sådan som Venue Retail Group kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande måndagen den 11 augusti 2014 kl. 16.00.

Venue Retail Group AB, Ringvägen 100, 11 tr, Stockholm

Venue Retail Group är en ledande aktör inom segmentet modeaccessoarer, resetillbehör och skor i Norden. Koncernens butiker erbjuder den ultimata mötesplatsen för dem som söker attraktivt mode, hög service och genuin fackhandelskunskap. Verksamheten bedrivs i de två affärsområdena Accessoarer och Rizzo genom de helägda kedjorna Accent, Morris och Rizzo. Venue Retail Group är noterat på NASDAQ OMX Stockholm.

Viktig information
Offentliggörande eller distribution av detta pressmeddelande kan i vissa jurisdiktioner vara föremål för restriktioner enligt lag och personer i de jurisdiktioner där detta pressmeddelande har offentliggjorts eller distribuerats bör informera sig om och följa sådana legala restriktioner. Detta pressmeddelande innehåller inte och utgör inte en inbjudan eller ett erbjudande att förvärva, teckna eller på annat sätt handla med aktier eller andra värdepapper i Venue Retail Group.

Detta pressmeddelande får inte offentliggöras, publiceras eller distribueras, vidarebefordras, reproduceras eller uppvisas, vare sig direkt eller indirekt, i eller till USA, Kanada, Japan, Nya Zeeland, Sydafrika, Schweiz, Australien eller annat land där sådan åtgärd helt eller delvis är föremål för legala restriktioner, om sådan åtgärd kräver prospekt, registrering eller andra åtgärder än de som följer av svensk rätt eller annars strider mot reglerna i sådan jurisdiktion eller inte kan ske utan tillämpning av undantag från sådan åtgärd.