Venue Retail Groups försäljningssiffror för juni

Venue Retail Groups totala försäljning i juni 2014 uppgick till 84 Mkr (80) och försäljningen i jämförbara enheter minskade med 6 procent. Den jämförbara försäljningen av accessoarer och skor i Sverige minskade under samma månad med 2 procent.

Venue Retail Group driver detaljhandelsverksamhet genom de två affärsområdena Accessoarer (kedjorna Accent och Morris) och Skor (Rizzo). Accessoarer stod för cirka 71 procent och Skor för cirka 29 procent av koncernens försäljning under räkenskapsåret 2012/2013.

Antalet butiker i juni 2014 uppgick till 150 jämfört med 121 motsvarande månad året innan.

Accent i Sverige hade en starkare utveckling jämfört med föregående år medan den svaga försäljningsutvecklingen för Morris i Norge tyngde koncernens totala omsättning för juni månad.

Arbetet med att stärka bolagets erbjudande pågår med fokus på sortiment och kommunikation, säger Susanne Börjesson VD Venue Retail Group.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Susanne Börjesson, VD, telefon 0701-90 11 53
Lars Ingman, CFO telefon 070-639 86 87

Informationen är sådan som Venue Retail Group AB kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande torsdagen den 10 juli 2014 kl 13.00.

Venue Retail Group AB, Ringvägen 100, 11 tr, Stockholm

Venue Retail Group är en ledande aktör inom segmentet modeaccessoarer, resetillbehör och skor i Norden. Koncernens butiker erbjuder den ultimata mötesplatsen för dem som söker attraktivt mode, hög service och genuin fackhandelskunskap. Verksamheten bedrivs i de två affärsområdena Accessoarer och Rizzo genom de helägda kedjorna Accent, Morris och Rizzo. Venue Retail Group är noterat på NASDAQ OMX Stockholm.