Resenärerna bestämmer tågtiderna

Report this content

Den 16:e april, lagom till påsk, är det säsongspremiär för Snälltågets linje mellan Malmö och Berlin. Snälltågets resenärer har i år fått vara med och bestämma tågtiderna på ett helt nytt sätt. Över 2 800 potentiella Berlinresenärer har sagt sitt och nu har Snälltåget planerat tågtiderna efter resenärernas önskemål.

Nattåget Malmö – Berlin är Sveriges enda direkttåg till Tyskland och det går över tågfärjelinjen Trelleborg – Sassnitz. Förändrade tidtabeller för färjorna innebar ett nytt trafikupplägg för Snälltåget på sträckan. Eftersom det krävdes så stora förändringar så bjöd Snälltåget in alla sina kunder att frivilligt delta i en stor undersökning med flera olika tidtabellsförslag.

- Våra kunder har fått tycka till om olika reseförslag och utifrån resultatet i undersökningen har vi skapat en helt ny tidtabell för vår linje Malmö – Berlin, säger Marco Andersson, marknadschef för Snälltåget. Att så många som 2 800 personer väljer att engagera sig, både genom att tycka till om olika förslag, men också lämna synpunkter, visar också på ett mycket stort engagemang för vår trafik Malmö – Berlin vilket vi är glada över, avslutar Marco Andersson.

Bland tidtabellsförslagen ingick bland annat frågan om man ville resa på natten som vi har kört tidigare eller om man hellre såg dagförbindelser. En klar majoritet var för att behålla nattågen. Nattåget Malmö – Berlin avgår under våren vid påsk, valborg, kristi himmelfärd och nationaldagshelgen samt under högsommaren mellan 26 juni och 17 augusti. En enkel resa i Liggplats kostar från 399 kr. En egen Liggkupé för upp till 6 personer kostar från 1 999 kr för 6 personer (333 kr/person).

Biljetterna till Berlin bokas på snälltåget.se, där finns också mer information.

För ytterligare information, kontakta
Marco Andersson, marknads- och försäljningsansvarig Snälltåget, tfn 040-669 62 17,
marco.andersson@snalltaget.se
www.snalltaget.se

Snälltåget erbjuder prisvärda tågresor mellan Malmö och Stockholm samt på säsongslinjerna Malmö–Stockholm–Åre och Malmö–Berlin. Snälltåget har ca 30 anställda och är mindre än de flesta aktörer i tågbranschen och därmed kan vi vara mer personliga. Det är viktigt för oss att ge våra resenärer en riktigt bra service. Varje år åker mer än 350 000 resenär med oss. Snälltåget är en del av Veolia Transport som var först ut med att etablera tågtrafik när den svenska tågmarknaden avreglerades. Veolia Transport har bedrivit persontrafik världen över sedan 1911 och finns idag i 28 länder.

Taggar: