Meditation i mobilen

Nu finns möjlighet att bära med dig en virtuell version av det omtyckta armbandet Frälsarkransen i din mobil. Genom att ladda ner Verbum Förlags nya app för iPhone kan du utnyttja vardagens små tillfällen – i väntan på bussen eller på väg till dagishämtningen – att hitta inre ro och fokus i ditt liv, mitt i en hektisk tillvaro.

Frälsarkransen™  är ett tillgängligt och användarvänligt armband/radband som består av 18 pärlor, där varje pärla har sin egen betydelse. Med hjälp av pärlorna kan du få handfast vägledning till meditation och eftertanke.

I applikationen kan du röra vid den virtuella Frälsarkransen och snurra på pärlorna. Du får se och höra Frälsarkransens grundare, Martin Lönnebo, berätta om bakgrunden till hur den första Frälsarkransen blev till. Du får också läsa om varje pärlas betydelse och ges möjlighet att koppla foton och egna tankar och anteckningar till varje pärla. Appen ger dig alltså möjlighet att skapa din egen unika och personliga Frälsarkrans, som också kan delas med dina vänner på Facebook. Frälsarkransen-appen finns i dagsläget i tre språkversioner – svenska, engelska och tyska.

Varje pärla i Frälsarkransen har en egen betydelse och mening, men det är genom att använda pärlorna som deras mening fördjupas. Frälsarkransen finns även som fysiskt armband för både vuxna och barn. Du hittar mer information om produkter kring Frälsarkransen i appen, eller på www.fralsarkransen.se.

För mer information:
För mer information kontakta Agnes Notini Zachrison, projektledare på Verbum Förlag, på agnes.notini.zachrison@verbum.se eller telefon 08-7436501. Bild på app-ikonen kan laddas ner från bildarkivet på Verbum Förlags sida, www.verbumforlag.se.