Ny bok om de första stegen med Frälsarkransen

Frälsarkransen är ett modernt radband som påminner hundratusentals personer om att stanna upp och reflektera över livet. Nu kommer "Gör mig till din – De första stegen med Frälsarkransen", ett radband och en bok i en fin ask, som leder läsaren till Frälsarkransens betydelse och sin egen inre mening.

Martin Lönnebo, biskop emeritus i Linköpings stift, är skaparen av Frälsarkransen. Hans nya bok, Gör mig till din – De första stegen med Frälsarkransen är en förkortad och förenklad version av Martins egen klassiska introduktion till kransen. Boken är lättillgänglig och introducerar läsaren till Frälsarkransen, på ett varmt och innerligt sätt.

– Frälsarkransken ska vara enkel och lättill­gänglig. Många använder radbandet som arm­band, då är bönen alltid nära, den känns och den syns som ständig påminnelse. Man går ge­nom livet med bönen nära sin puls, säger Martin Lönnebo.

Genom 18 pärlors olika betydelser hjälper Frälsarkransen sin bärare att reflektera över och möta livets stora frågor. Där finns, bland andra, bekymmerslöshetens pärla för att stärka tillit och kärlekspärlan för kraften att kunna ge andra. Gör mig till din har ett vackert maldivgrönt omslag i sammet och kommer tillsammans med ett en Frälsarkransen i en fin presentask.

Titel: Gör mig till din – De första stegen med Frälsarkransen
Författare: Martin Lönnebo
Förlag: Verbum
Formgivning:
ISBN: 978-91-526-3741-8
Utgivning: 31 maj 2018
Recensionsdatum: 10 maj 2018
Pris: Från 225 kr/st

Pressansvarig kommunikatör

Frälsarkransen är ett modernt radband som skapades av Martin Lönnebo 1995.
Frälsarkransen har 18 pärlor med olika färger och betydelser.
Jonas Lönnebos fond är en fond för intellektuellt funktionsnedsatta barn och ungdomar. Martin Lönnebo, grundare av Frälsarkransen, har valt att låta sin royalty för Frälsarkransen gå till fonden, som förvaltas av Individuell Människohjälp.
Frälsarkransen av glas är av handgjorda glaspärlor tillverkas i Indien av Tara Projects enligt bestämmelserna för Fair Trade