Ny marknadschef, opinionschef och utgivningschef på Verbum

Verbum, som är kyrkans bokförlag och ger ut Kyrkans Tidning och Sändaren, får ny marknads- och försäljningschef, opinionschef och utgivningschef.

Annika Waldenström börjar som ny försäljnings- och marknadschef för Verbum. Annika Waldenström kommer närmast från Hakon Media i rollen som intäktschef och har dessförinnan varit marknadschef på Forma Publishing.

–Vi är stolta och glada över att Annika Waldenström börjar hos oss på Verbum. Med sin erfarenhet och kompetens från tidningsvärlden med utgivning mot en målgrupp med höga krav, känns det fantastiskt bra att få Annika med i organisationen, säger Fredrik Lanerfeldt, VD för Verbum.

I övrigt förändras organisationen genom att Jonas Eek blir senior advisor på Verbum och opinionschef för Kyrkans Tidning.

–Vi är så glada för denna fantastiska förstärkning. Jonas Eek kommer att driva Kyrkans tidning framåt på många sätt. Inte minst genom att ytterligare stärka vår röst i både den inomkyrkliga debatten och samhällsdebatten, säger Inger Wallin, chefredaktör på Kyrkans Tidning.

Jonas Eek har varit utgivningschef på Verbum sedan 2013. Han är präst och har tidigare jobbat som domkyrko- och stiftsteolog i Göteborgs stift.

Ny utgivningschef på Verbum blir Kristina Wänblom. Hon kommer närmast från rollen som redaktionschef på Verbum, där hon har jobbat sedan 2006.

–Med dessa förändringar stärker vi Verbums utgivning och varumärke ytterligare, säger Fredrik Lanerfeldt.

För ytterligare information, kontakta:

Fredrik Lanerfeldt
VD, Verbum AB