Ny uppslagsbok för förtroendevalda

En kyrkorådsledamot behöver veta lite om mycket och inte mycket om lite, säger kyrkoherden och författaren Håkan E Wilhelmsson. I boken  För Troende Vald    leder han läsaren med varsam och erfaren hand in i uppgiften som förtroendevald.

För Troende Vald  är en helt ny studie- och uppslagsbok där  Håkan E Wilhelmsson  guidar förtroendevalda i kyrkans värld. Boken innehåller korta, introducerande texter om företeelser och begrepp från A till Ö.

Boken vänder sig till både nyvalda och mer erfarna medarbetare i kyrkans kyrkoråd, församlingsråd och på andra nivåer. Den är tänkt som en studie- och uppslagsbok, både enskilt och i grupp.

För Troende Vald är ett samarbetsprojekt mellan Verbum, Sensus, Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation, Svenska Kyrkans Unga och Kyrkokansliet. Ett studiematerial har tagits fram i samarbete med Sensus.

Titel:  För Troende Vald
Författare: Håkan E Wilhelmsson
Förlag: Verbum
Omslag: Anna Hild Design
ISBN: 978-91-526-3701-2
Utgivning:  20 november 2017
Pris: Från 179 kr/st

En kyrkorådsledamot behöver veta lite om mycket och inte mycket om lite.
Håkan E Wilhelmsson
Man är där som församlingens förtroendevalda och inte som nomineringsgruppens förtroendevalda.
Håkan E Wilhelmsson